ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > تجهیز کتابخانه ۱۵ مدرسه کم برخوردار شهرستان اشنویه

تجهیز کتابخانه ۱۵ مدرسه کم برخوردار شهرستان اشنویه

تجهیز کتابخانه ۱۵ مدرسه کم برخوردار شهرستان اشنویه

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از تجهیز ۱۵ مدرسه کم برخوردار و محروم و افتتاح خانه بازی اشنویه از محل جایگزین‌های حبس خبرداد.

به گزارش انجمن تخصی کودک و رسانه ناصر عتباتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: هر چقدر بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه به معنای واقعی تقویت کنیم و مردم را به این سمت و سو سوق دهیم و علاقه‌مند کنیم بیشتر آسیب‌های اجتماعی اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی در صدور رای‌های فرهنگی بیشترین سهم را در کشور دارد و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، قضات در اعمال مجازات جایگزین به خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، جزو جایگزین‌ها است‌.

عتباتی گفت: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

وی افزود: با مجازات‌های جایگزین حبس صادره در اشنویه در راستای خدمات عام المنفعه، ۱۵ مدرسه روستایی و شهری کم برخوردار و محروم این شهرستان مجهز به ۱۵ قفسه کتاب شد.

عتباتی ادامه داد: در این کتابخانه‌ها به تعداد ۱۵۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان با ارزش یک میلیارد ریال وجود دارد.

وی ادامه داد: از دیگر احکام جایگزین حبس قابل تقدیر قضات اشنویه احداث دومین خانه بازی و سرگرمی استان از محل این احکام جایگزین حبس در اشنویه است.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

پیغام شما