ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > مرکز ایمنی کودکان دراسپریگدیل، نکات ایمنی در رسانه‌های اجتماعی را برای محافظت از بچه‌ها ارائه می‌دهد

مرکز ایمنی کودکان دراسپریگدیل، نکات ایمنی در رسانه‌های اجتماعی را برای محافظت از بچه‌ها ارائه می‌دهد

مرکز ایمنی کودکان دراسپریگدیل، نکات ایمنی در رسانه‌های اجتماعی را برای محافظت از بچه‌ها ارائه می‌دهد

به گزارش انجمن تخصصی کودک و رسانه به نقل از سایت https://www.4029tv.com/nowcast با افزایش خطرات آنلاین، کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند که استفاده از اینترنت را زیر نظر داشته باشند، به نگرانی‌ها پاسخ دهند و ارتباط باز را تقویت کنند.

اسپرینگدیل، آرک-مرکز ایمنی کودکان شهر واشنگتن، نکات ایمنی را ارائه می‌دهد چرا که والدین بیشتری درباره امنیت فرزندانشان در شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی می‌کنند.

مدیر عملیات مرکز می‌گوید که بچه‌ها راحت‌تر می‌توانند قربانی سوءاستفاده آنلاین شوند چون بیشتر موارد در محیط‌های یک به یک اتفاق می‌افتد.

کاسی اتوودز، مدیر عملیات گفت: “هشت مورد از ده مورد سوءاستفاده جنسی در یک موقعیت جداگانه و یک‌به‌یک اتفاق می‌افتد. پس، چطور می‌توانیم این موارد را کاهش دهیم؟”

یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ توسط مرکز پژوهش پیو نشان داد که محتوای صریح در رسانه‌های اجتماعی یکی از نگرانی‌های اصلی والدین نوجوانان است. این مسئله می‌تواند از طریق پیام‌های مستقیم، پیامک‌ها یا حتی زمان‌بندی‌های عمومی اتفاق بیفتد. اتوودز از والدین می‌خواهد که استفاده فرزندانشان از رسانه‌های اجتماعی را زیر نظر داشته باشند و به هر نشانه نگران‌کننده‌ای توجه کنند.

اتوودز گفت: “به عنوان والدین نباید از این که چیزی را که فکر می‌کنیم نامناسب است، مطرح کنیم، بترسیم. گاهی اوقات، نمی‌خواهیم کسی را متهم کنیم، بنابراین سکوت می‌کنیم. حتی اگر چیزی بی‌گناه باشد و منظورش نامناسب نبوده، آن شخص باید بداند که اینطور به نظر رسیده.”

اتوودز پیشنهاد می‌کند که با بچه‌ها صحبت‌های باز و صادقانه داشته باشیم تا اعتمادشان را جلب کنیم. او همچنین می‌گوید در طول این گفتگوها مهم است که آرامش‌بخش باشیم.

اتوودز گفت: “اگر با بچه‌ها به طور مداوم صحبت کنید، برایشان راحت‌تر می‌شود که به شما مراجعه کنند. باید تأکید کنیم که هیچ چیزی آنقدر بزرگ نیست که محبت ما به آنها یا توانایی‌مان برای حمایت از آنها را تحت تأثیر قرار دهد.”

یک راه دیگه برای کاهش استفاده از رسانه‌های اجتماعی اینه که حساب‌های کاربری بچه‌ها رو خصوصی کنید، طوری که فقط افراد منتخب بتونن اونها رو ببینن یا باهاشون تعامل داشته باشند.
برچسب ها : ، ، ، ، ،

پیغام شما