ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > کالیفرنیا برای محافظت از کودکان در برابر رسانه‌های اجتماعی “اعتیادآور” اقدام می‌کند.

کالیفرنیا برای محافظت از کودکان در برابر رسانه‌های اجتماعی “اعتیادآور” اقدام می‌کند.

کالیفرنیا برای محافظت از کودکان در برابر رسانه‌های اجتماعی “اعتیادآور” اقدام می‌کند.

به گزارش انجمن تخصصی کودک و رسانه به نقل از سایتhttps://edsource.org/ کالیفرنیا تلاش‌های خود را برای محافظت از کودکان در برابر اثرات منفی رسانه‌های اجتماعی افزایش داده است. فرماندار گاوین نیوسوم، قانونی تاریخی را برای مقابله با استراتژی‌های قدرتمند “اعتیادآور” شرکت‌های فناوری که از آنها برای نگه داشتن کودکان آنلاین، اغلب برای ساعت‌ها، استفاده می‌کنند، امضا کرد.

این قانون دومین قانون از این دست در کشور است و مشابه قانونی است که اوایل امسال توسط فرماندار کتی هوچول در نیویورک امضا شد.
این لایحه پلتفرم‌های آنلاین، که در این قانون نام‌گذاری نشده‌اند، را از ارائه آگاهانه آنچه در صنعت به عنوان “فیدهای اعتیادآور” شناخته می‌شود به افراد زیر ۱۸ سال بدون رضایت والدین ممنوع می‌کند.
قانون همچنین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را از ارسال اعلان‌ها به افراد زیر ۱۸ سال در ساعات مدرسه و اواخر شب منع می‌کند.

نیوسوم در بیانیه‌ای که آخر هفته منتشر کرد، گفت: «هر والدینی می‌داند که اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی چه آسیبی می‌تواند به فرزندانشان وارد کند – انزوای از تماس انسانی، استرس و اضطراب، و ساعت‌های بی‌پایان که تا دیروقت شب هدر می‌رود.» «با این قانون، کالیفرنیا در حال کمک به محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر ویژگی‌های عمداً طراحی شده است که این عادات مخرب را تغذیه می‌کنند.»

قانون جدیدی که توسط سناتور نانسی اسکینر، نماینده دموکرات برکلی، نوشته شده و توسط نیوسوم امضا شده است، نشان دهنده تلاش فزاینده ای برای محدود کردن تأثیر فناوری همه جانبه است که نحوه ارتباط ما را متحول کرده و مزایای قابل توجهی به همراه داشته است، اما اثرات مضر آن بر کودکان تنها اکنون در حال آشکار شدن است.
“تقریباً تعداد کمی از والدین و حتی تعداد کمتری از کودکان از سیستم‌های پیچیده و بسیار مؤثری که شرکت‌های فناوری برای نگه داشتن کاربران در پلتفرم‌های خود، اغلب برای ساعت‌ها، استفاده می‌کنند، آگاه هستند.”


“اسکینر گفت: “شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی دیگر حق ندارند فرزندان ما را به پلتفرم‌های خود معتاد کنند و محتوای مضر و جنجالی را به آنها ارسال کنند که فرزندان ما نمی‌خواهند و برای آن جستجو نکرده‌اند.”
لایحه سال ۲۰۲۲ الزام می دهد که کسب و کارهایی با حضور آنلاین، قبل از ارائه خدمات، محصولات یا ویژگی های جدید آنلاین که احتمالاً توسط کودکان دسترسی پیدا می شود، ارزیابی تاثیر حفاظت از داده ها را انجام دهند.
همچنین این لایحه شرکت‌هایی که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند را از استفاده از اطلاعات شخصی کودک، جمع‌آوری، فروش یا نگهداری مکان فیزیکی کودک، پروفایل‌سازی کودک به صورت پیش‌فرض و هدایت یا تشویق کودکان برای ارائه اطلاعات شخصی منع می‌کند.
اما تصویب این لایحه، چالش‌هایی را که تلاش‌ها برای تنظیم رسانه‌های اجتماعی با آن مواجه می‌شوند، برجسته کرد. بلافاصله پس از تصویب قانون ۲۰۲۲، NetChoice، یک انجمن تجاری ملی کسب و کارهای آنلاین، از جمله غول‌هایی مانند آمازون، گوگل، متا و تیک‌تاک، یک دادخواست برای جلوگیری از اجرای آن ثبت کرد. این انجمن استدلال کرد که این قانون با محدود کردن آزادی بیان، نقض اصلاحیه اول است و شرکت‌ها در تصمیمات تحریری خود در مورد محتوایی که می‌توانند در سایت‌های خود منتشر کنند، محدود خواهند شد. یک دادگاه منطقه‌ای، یک حکم منع موقت علیه کل قانون صادر کرد. ایالت تصمیم دادگاه را به دادگاه تجدیدنظر مدار نهم تجدید نظر کرد که برخی از احکام دادگاه پایین‌تر را تایید کرد، اما اجازه داد تا برخی دیگر از بخش‌های قانون اجرا شود.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

پیغام شما