ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > نمایشگاه کتاب، قصه خوانی و معرفی کتاب در هرمزگان

نمایشگاه کتاب، قصه خوانی و معرفی کتاب در هرمزگان

نمایشگاه کتاب، قصه خوانی و معرفی کتاب در هرمزگان

به مناسبت عید سعید غدیر خم، نمایشگاه کتاب، قصه خوانی، معرفی کتاب و مولودی خوانی در سراسر هرمزگان برگزار شد.

به گزارش انجمن تخصصی کودک و رسانه به نقل از ایبنا در بندرعباس، عید سعید غدیر خم به همت کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در سراسر استان گرامی‌داشته شد.

نمایشگاه کتاب و قصه خوانی در شهر تخت بندرعباس

طیبه برخورداری کتابدار کتابخانه شیخ جعفرزمانی تختی شهرستان بندرعباس از برپایی یک روز شاد مثال زدنی در شادترین روز برای کودکان تخت خبر داد و گفت: جشن کودکان غدیری با حضور پرشور اعضای کودک کتابخانه شیخ جعفرزمانی تختی در بخش کودک همزمان با عید سعید غدیر خم با برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب، قصه خوانی، اجرای سرود، معرفی کتاب، مسابقه، مولودی خوانی، اهدای هدیه به همه شرکت کنندگان در گرامی داشت این روز برگزار شد.

ویژه برنامه‌های دهه ولایت و عید سعید غدیر خم در هرمز

راضیه زرنگاری مسئول کتابخانه ملاصدرای جزیره هرمز از برگزاری جشن عید غدیر با حضور پرشور کودکان و نوجوانان سخن گفت.

زرنگاری ضمن تبریک و تهنیت عید بزرگ غدیر خم گفت: این امامت است که حدود خدا را اقامه می‌کند و نمایانگر قدرت اسلام، امامت و ولایت است و ما کتابداران وظیفه داریم تا به نسل کودک و نوجوان که آیندگان و سازندگان کشور بزرگ اسلامی ایران هستند در مورد این عید بزرگ آگاهی لازم را بدهیم.

وی بیان کرد: به همین منظور مراسمی با حضور پرشور کودکان و نوجوانان در کتابخانه ملاصدرا برگزار شد و در این مراسم برنامه‌های متنوعی از جمله: معرفی کتاب، نشست کتابخوان، برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه نقاشی، بازی و … برگزار شد.

برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت عید ولایت در بندرلنگه

مسئول کتابخانه شهید جاویدالاثر مینکی از برگزاری جشن بزرگ غدیر ویژه اعضا کودک و نوجوان خبر داد.

مرضیه سقائی طلب ادامه داد: نمایشگاه «کتاب» با محوریت موضوعی غدیر خم و امام علی (ع) با بیش از ۲۰ عنوان کتاب در کتابخانه شهید جاویدالاثر مینکی برگزار شد.

وی اضافه کرد: کتاب‌هایی چون «بعثت، غدیر، عاشورا»، «شرح و تفسیر خطبه پیامبر اکرم (ص) در غدیر خم»، «دریغ از یک جواب»، «غدیر در آیینه»، «خلافت و ولایت از نظر قرآن و سنت»، «غدیر خم و پاسخ به شبهات»، «اسرار غدیر»، «انتخاب شایسته»، «غدیر در گذر تاریخ» و … منتخبی از عناوین این نمایشگاه به شمار می‌رود.

سقایی طلب افزود: در این جشن که با اجرای شعرخوانی، مسابقات جذاب مختلف، قصه خوانی و قصه گویی در زمینه عید غدیر برگزار شد، کودکان را با این واقعه آشنا و لحظات شادی برای آن‌ها رقم زد و همچنین به همه کودکان جوایزی با موضوع واقعه غدیر اهدا شد.

مسئول کتابخانه شهید مینکی هدف از این جشن را لمس واقعه غدیر و دهه ولایت توسط کودکان و نوجوانان بیان کرد و گفت: کتاب «آی بچه‌ها بدونید امروز روز غدیره» به قلم زهرا صحافی زاده به شرح و بیان واقعه غدیر خم به زبان کودکانه و در قالب شعر معرفی و جمع‌خوانی شد.

این کتابدار هرمزگانی در ادامه اذعان داشت: در راستای گرامی‌داشت ایام دهه ولایت و امامت، کتاب «میعاد با ابراهیم» به قلم دکتر علی شریعتی که پیرامون مناسک حج و ابراهیم نبی بحث می‌کند با حضور نوجوان در کتابخانه عمومی شهید جاویدالاثر مینکی معرفی و جمع‌خوانی شد.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما