ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > اعضای هیئت مدیره انجمن تخصصی کودک و رسانه برای بار دوم مهمان کمیسیون فرهنگی خانه ملت شد

اعضای هیئت مدیره انجمن تخصصی کودک و رسانه برای بار دوم مهمان کمیسیون فرهنگی خانه ملت شد

اعضای هیئت مدیره انجمن تخصصی کودک و رسانه برای بار دوم مهمان کمیسیون فرهنگی خانه ملت شد

دوشنبه پنج تیرماه ۱۴۰۲ تعدادی از اعضای هیئت مدیره انجمن تخصصی کودک و نوجوان، برای بار دوم مهمان کمیسیون فرهنگی خانه ملت مجلس شد.

در این دیدار که حاج آقای جلالی دبیر اول کمیسیون فرهنگی آن را ترتیب دادند و با سخاوت میزبان اعضای انجمن بودند حاج آقای آقاتهرانی و دکتر بیژن نوباوه و برخی دیگر از اعضای کمیسیون در این نشست حضور داشتند. از طرف انجمن سرکار خانم ها سلیمان زاده و نادری و توکل نیا و آقایان شریعتمدار، شرعی، میلانی، مدحت و علی پور حضور داشتند.

آقای نوباوه ابتدا از دوستی چهل و اندی ساله خود با جناب آقایان شریعتمدار، شرعی و میلانی و تخصص و تعهد این دوستان گفتند و سپس به گزارش رئیس انجمن درباره تصمیم رسانه ملی بر حذف شبکه امید گوش فرا دادند.

آقای علی پور ضمن ارائه آماری از نحوه تخصیص بودجه در حوزه تولیدات کودک و نوجوان با اشاره به بودجه های متعدد سرگردان فرهنگی در کشور به لزوم ضابطه مند کردن این هزینه ها اشاره داشت و خواستار نظارت مجلس بر نحوه هزینه کرد این بودجه ها شد.و با اعلام آمادگی انجمن جهت همکاری با کمیسیون فرهنگی مجلس در انجام پژوهش های لازم برای هدفمند شدن این بودجه ها خواستار تخصیص مقدار معینی از بودجه بند (چ) ماده (۳۷) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور برای حوزه کودک و نوجوان شد.

خانم توکل نیا از اعضای انجمن تخصصی کودک و رسانه و مدیرعامل جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شهرزاد نیز در همین زمینه با اشاره به طرح پژوهشی جامع و منسجم _ ایجاد اشتغال برای صنوف زیر شاخه صنعت سینما _ که برای تقسیم عادلانه بودجه بند چ بین تمام هنرمندان و متخصصان طی سالها پژوهش نوشته شده است گفتند یک همت میخواهد تا ثمره اجرای این طرح کام فرهنگ کشور را شیرین کند.

استاد شریعتمدار مدیرکل امور آفریقای مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و قائم مقام اسبق دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی و مبدع پروژه بین المللی دین، رسانه و کودک ضمن برشمردن ثمرات این پروژه و تولید اسناد بالادستی در حوزه استانداردهای تولید آثار کودک و نوجوان،گفتند تعطیلی این پروژه یک گام به عقب بود و با تصمیم بر انحلال شبکه امید ما در چشم انداز راهبردی حوزه تربیت نسل آینده کشور، رو به افول خواهیم رفت.

سرکار خانم دکتر نادری رئیس کمیسیون پژوهش انجمن و تربیت پژوه و مدرس دانشگاه گفتند چطور ما می‌توانیم هزینه های گزافی برای رشد جسمی و سلامت و سوادآموزی کودکان خود خرج کنیم ولی نسبت به رشد فکری و تربیت آنها توسط رسانه ها بی اعتنا باشیم و اجازه دهیم دیگران از ثمره کودکان ما میوه های خود را بچینند.

استاد شرعی نویسنده و مدرس دانشگاه در حوزه پویانمایی و داور بین المللی جشنواره تولیدات تلویزیونی ABU مجلس را خانه ملت و نماینده مردم برای تصمیم سازی های کلان خواندند و ضمن تشکر از تشکیل این جلسه خواستار توجه جدی مجلس در ابعاد تصمیم سازی های کلان و چشم انداز بلند مدت برای تربیت نسل آینده کشور شدند.

استاد میلانی دبیر انجمن و نویسنده و تهیه کننده ارشد تلویزیون با توصیف خانواده به عنوان هسته اصلی تشکیل دهنده جامعه و فرزندان به عنوان میوه این هسته خواستار توجه جدی به حوزه این مخاطب شدند. همچنین ایشان با برشمردن وظیفه دیگر مجلس در ابعاد نظارتی خود خواستار اعمال نظارت بیشتر بر مجریان سیاست های کلان براساس اولویت های کشور توسط مجلس شدند تا تولیدات رسانه‌ای برای مخاطب با اولویتی مانند کودک و نوجوان در جایگاه بهتری نسبت به گذشته قرار گیرد.

جناب آقای مدحت نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون و رئیس جذب مشارکت‌های انجمن با اشاره به هزینه کرد حداقلی در تلویزیون برای مخاطب کودک و نوجوان به گزارش سال ۱۴۰۰ سازمان صدا و سیما اشاره کردند که در آن درصد هزینه این مخاطبان مهم را که سی درصد جامعه و امید و آینده کشور هستند را اینچنین اعلام کردند: هزینه تولیدات برای مخاطب خردسال یک درصد، مخاطب کودک چهار درصد و مخاطب نوجوان هفت درصد.

سرکار خانم دکتر سلیمان زاده رئیس کمیسیون روابط عمومی و مدرس دانشگاه گفتند همانگونه که ریاست سازمان صدا و سیما دارای مشاورین امینی در حوزه های متعددی است جا دارد که برای مخاطب بسیار حساس کودک و نوجوان نیز مشاوری امین با تضمین اجرا داشته باشند. همچنین ایشان با اشاره به حوزه های متعدد پیام مانند حجاب و عفاف و دیگر مسائل گفتند بهترین زمان برای اثرگذاری بر مخاطب سن کودکی و نوجوانی است و بسیاری از مسائل مهم و آینده ساز و هویت بخش باید برای این مخاطب بسیار حساس تولید شود تا هم اثربخشی بهتری داشته باشد و هم بعدا با هزاران برابر هزینه بیشتر نیاز به اصلاح رویکرد مخاطب نباشیم.

حاج آقای جلالی دبیر اول کمیسیون فرهنگی کشور با اشاره به اهمیت مباحثی که توسط دوستان انجمن مطرح شد خواستار برگزاری جلسات متعدد مشورتی دیگر با کارشناسان انجمن شدند تا ضمن بهره‌مندی از نظرات دوستان جایگاه کودک و نوجوان در مباحث فرهنگی به چشم انداز روشنی برسد.

حاج آقا دکتر مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز ضمن خوش آمد گویی درباره اهمیت مخاطب کودک و نوجوان سخنانی ایراد کردند و مباحث طرح شده توسط اعضای انجمن تخصصی کودک و رسانه را قابل تأمل و ارزشمند قلمداد کردند و ابراز امیدواری کردند که با اهتمامی که اعضای دلسوز این انجمن دارند مخاطب کودک و نوجوان به عنوان نسل آینده ساز کشور جایگاه خود را در مجلس قانون گذاری کشور به دست آورد و از مهجوریت خارج شود.

در پایان جناب آقای دکتر بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن ارزشمند دانستن همت دوستان انجمن که براساس یک مسئولیت اجتماعی احساس وظیفه کرده و پیگیر مطالبات این مخاطب بی پناه هستند گفتند که ما در مجلس نیز سعی جدی خود را برای به ثمر نشستن این مطالبات انجام خواهیم داد و در شورای نظارتی بر سازمان صدا و سیما گزارشی از دغدغه‌های مهم شما را مطرح خواهیم کرد. همچنین براساس آنچه اطلاع یافتیم در سند تحولی این سازمان هیچ اشاره‌ای برای تحول در رویکرد مخاطب کودک و نوجوان وجود ندارد که این اغفال چه از روی عمد یا سهو مذموم است و نشان از ضعف این سند به خاطر فراموشی مهمترین مخاطب رسانه یعنی کودک و نوجوان دارد.

برچسب ها : ، ،

پیغام شما