ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > علت رکود سینمای کودک متولیان آن هستند

علت رکود سینمای کودک متولیان آن هستند

علت رکود سینمای کودک متولیان آن هستند

بهروز غریب‌پور درباره تجربه‌هایش در سینمای کودک و نوجوان بیان کرد: بعد از «دونده» مسیر دیگری از سینمای کودک و نوجوان را تجربه کردم.

به گزارش سوره سینما، بهروز غریب‌پور نویسنده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان درباره تجربه‌های فعالیت خود در این حوزه گفت: پیش از نوشتن فیلمنامه « دونده »، ایده های مختلفی برای سینمای کودک و نوجوان داشتم، اما « دونده » را که نوشتم، مسیر دیگری را هم تجربه کردم.

وی افزود: در ادامه فیلمنامه های متعددی درباره کودک و نوجوان نوشتم که یکی از آن ها فیلمنامه « اردک‌لی » بود که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حاضر نشد بر آن سرمایه گذاری کند و بالاخره بعد از بیست و پنج سال انتظار سال گذشته آن را ساختم.

غریب‌پور خاطر نشان کرد: همین طور « کارآگاه ۲ » و « تنبل قهرمان » را هم ساختم که دومی فقط تقدیر شد، زیرا برای کودکان ساخته شده بود، نه منتقدان. یک منتقد آن را با فیلم « حسن کچل » زنده یاد علی حاتمی مقایسه کرد و نتیجه گرفته بود که من نتوانسته ام فیلمی مانند او بسازم. در حالی که اگر دقت کرده بود، می فهمید که مخاطب « حسن کچل » مطلقا کودکان نیستند. با این وجود فیلمنامه «تنبل قهرمان» در سال ۲۰۰۰ جزو برترین آثار مکتوب کودک و نوجوان شناخته شد.

وی در پاسخ به این که علت رکود نسبی سینمای کودک و نوجوان بعد از دوران طلایی دهه های ۶۰ و ۷۰ را در چه عواملی ارزیابی می کند، عنوان کرد: متولی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در ابتدا کانون بود، اما بعد از انقلاب بنیاد سینمایی فارابی عهده دار برگزاری این جشنواره شد.

برچسب ها : ، ،

پیغام شما