ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > اهتمام ملی در حمایت قرآنی از نوجوانان دارای محدودیت جسمی

اهتمام ملی در حمایت قرآنی از نوجوانان دارای محدودیت جسمی

اهتمام ملی در حمایت قرآنی از نوجوانان دارای محدودیت جسمی

استاد قرآن کریم گفت: اهتمام کشوری جهت حمایت از کودکان و نوجوانان دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی وجود دارد و تلاش می‌کنیم هر نوع محدودیت در این زمینه رشد قرآنی این قشر از جامعه را مرتفع کنیم تا از استعدادهای ویژه آنها جهت تعالی قرآنی بهره ببریم.

معصومه محمدیان، فعال قرآنی و استاد حفظ قرآن، بر لزوم حمایت جدی از نخبگان قرآنی به خصوص افراد دارای محدودیت‌های جسمی تأکید کرد و گفت: کودکان و نوجوانان زیادی در کشور داریم که در عین اینکه از ناحیه برخی فعالیت‌های جسمی و حرکتی دچار محدودیت هستند، اما از استعداد و توانایی ذهنی بالایی برای حفظ و انس با قرآن کریم برخوردار هستند.

این فعال قرآنی تصریح کرد: در حال حاضر معاونت قرآن و عترت و همچنین سایر نهادها و مراکز قرآنی از افراد دارای معلولیت‌های خاص در حوزه قرآنی استقبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اما لازم است این نوع حمایت‌ها گسترده‌تر شود تا خانواده‌هایی که دارای فرزندانی با معلولیت جسمی و حرکتی هستند بدانند مورد حمایت جدی دولتی جهت فعالیت‌های قرآنی قرار می‌گیرند.

محمدیان با تأکید بر اینکه اهتمام کشوری جهت حمایت از کودکان، نوجوانان و جوانان دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی وجود دارد، یادآوری کرد: تلاش می‌کنیم هر نوع محدودیت در زمینه رشد قرآنی این قشر از جامعه را مرتفع کنیم تا از استعدادهای ویژه آنها جهت رشد و تعالی قرآنی در کشور بهره ببریم

او با بیان اینکه حمایت‌هایی که از نخبگان قرآنی اعم از نوجوانان و جوانان صورت می گیرد قابل توجه است، اظهار داشت: به عنوان مثال یکی از نخبگان قرآنی در جامعه ما سماء بابایی است که با وجود اینکه از جوانان روشندل است، حافظ کل قرآن کریم بوده و جوایز کشوری و بین‌المللی بسیاری در حوزه قرآنی دریافت کرده است.

محمدیان ادامه داد: همچنین امیرهادی بایرامی، نوجوان روشندل حافظ کل قرآن کریم یکی دیگر از نوجوانان دارای معلولیت جسمی است که مدتی قبل به عنوان نماینده کشورمان در بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عازم کشور امارات شد و رتبه بین‌المللی کسب کرد.

این فعال قرآنی اظهار داشت: خوشبختانه در جامعه ما توجه خوبی نسبت به فعالیت‌های قرآنی وجود دارد و در عین حال کودکان، نوجوانان و جوانان دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی از قافله قرآنی عقب نمانده‌اند، بلکه در بسیاری از عرصه‌ها و مسابقات کشوری و بین‌المللی پیشتاز بوده و جزء رتبه‌های برتر محسوب می‌شوند.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

پیغام شما