ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > راهیابی «افسانه نمکی» به رقابت «جایزه تیفلو و تکتوس ۲۰۲۴»

راهیابی «افسانه نمکی» به رقابت «جایزه تیفلو و تکتوس ۲۰۲۴»

راهیابی «افسانه نمکی» به رقابت «جایزه تیفلو و تکتوس ۲۰۲۴»

کتاب حسی لمسی «افسانه نمکی» برای رقابت بین‌المللی «جایزه تیفلو و تکتوس۲۰۲۴» از طرف شورای کتاب کودک معرفی شد.

گروه جوایز کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه شورای کتاب کودک از میان کتاب‌های رسیده، « افسانه نمکی » با ساخت و طراحی ستاره اقتداری را به عنوان نامزد رقابت بین‌المللی جایزه تیفلو و تکتوس ۲۰۲۴ معرفی کرد.

داوران گروه جوایز کودکان با نیازهای ویژه شورای کتاب کودک، متشکل از مرضیه شاه کرمی، سوده کریمی، مرجان ریحانیان، ماندانا رضوی زاده، میترا مؤدب، فریبا کیهانی و طاهره بشیر بودند. مسعود طاهریان نیز به عنوان مشاور در گروه حضور دارند.

کتـاب حسی لمسی «افسانه نمکی» براساس روایتی که در کبودرآهنگ همدان وجود دارد بازنویسی و از معماری و ابزارهای سنتی ایرانی برای فعال کردن کودکان کم بینا و نابینا در حین خواندن کتاب استفاده شده است.

تکتوس موسسه‌ای فرانسوی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۹ در زمینه‌ ترویج ساخت کتاب‌های حسی لمسی در جهان آغاز کرده است. این موسسه با همکاری کشورهای متعدد، هر دو سال یک‌بار جوایزی را به بهترین اثر حسی لمسی دریافت شده از سوی نمایندگان خود اهدا می‌کند.

شورای کتاب کودک، نماینده موسسه تکتوس در ایران است و هر دو سال یک‌بار به‌منظور ترویج خواندن در میان نابینایان و کم‌بینایان و نیز گسترش هنر ساخت کتاب‌های حسی- لمسی، آثار رسیده را مورد بررسی و داوری ملی قرار می‌دهد و سپس آثار منتخب برای داوری بین المللی به موسسه تکتوس ارسال می‌شوند.

شورای کتاب کودک برای نامزد این دوره آرزوی موفقیت دارد.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

پیغام شما