ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > عمومی > پیشخوان > گفتگو با مجری با سابقه کودک خانم الهه رضایی

گفتگو با مجری با سابقه کودک خانم الهه رضایی

گفتگو با مجری با سابقه کودک خانم الهه رضایی

بیوگرافی سرکار خانم رضایی

الهه رضایی کارشناس علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دارند . ایشان تقریباً از ۳۹ سال پیش کارشان را در تلویزیون با برنامه کودک در سال ۵۷ و ۵۸ شروع کردند . دغدغه ایشان همیشه سلامتی روح و روان کودکان بوده است و اینکه بتوانند خردسالی و کودکی شاد و زیبایی را داشته باشند تا در آینده زندگیشان بتوانند زیبایی را همراهشان داشته باشند و بتوانند خیلی خوب ادامه بدهند و از زندگی لذت ببرند . فعالیت های ایشان بیشتر در حوزه کودک بوده است و یک دوره حدودا ۷ ساله برنامه خانواده هم داشته اند که بعد از آن یک مهد کودک را تاسیس کردند . این چند سال به غیر از اجرا همچنان در مهد کودک الهه مشغول به کار هستند . فعالیت دیگری که در این چند وقت اخیر با دوستان شروع کرده اند سایتی به نام قاب کودک است . که در این سایت فعالیت هایی در خصوص بچه ها دارند. محتوای این سایت شامل انیمیشن، موضوعاتی درباره کودک و قصه گویی است.

۱-آیا شرایط سنی مخاطب کودک و موقعیت های مختلف زندگی در اجرای مجریان کودک موثر است؟

بله خیلی هم بی ارتباط نیست . شرایط محیطی و اجتماعی شرایط متفاوتی را ایجاد می کند که در برنامه سازی، مرتبط با کودکان اثر گذار است. و می تواند ایده ای بهتر و روش های صحیح تر نسبت به نوع دوران زندگی کودک را یاد داد، که البته باید تلاش کرد که قالب اجرا در برنامه، با همفکری گروهی و میزگردهای هفتگی یا ماهیانه، هر روز و در هر شرایط ایده های مختلف را به روز ارائه داد و بر روی آن کار کرد.

۲-استفاده از متخصصان حیطه کودک در برنامه و برای اجرا تا چه حد ضرورت دارد؟

استفاده از متخصصین از ضروریات یک برنامه است. اشخاصی که در این حوزه درس خواندند تجربه اندوختند و اطلاعات کافی در مورد بچه ها دارند می‌توانند برنامه‌ها و اجراهای صحیح تری را ارائه دهند. ما اگر بتوانیم برنامه‌ و اجراهای درست و با استفاده از علوم آن موضوع ارائه دهیم مطمئناً موفق‌تر خواهیم بود. که یک بخشی از آن مرتبط با دروسی است که قبلا خوانده شده است . و یک بخشی از آن هم مرتبط به تجربه مجریان است که با گروه  های سنی مختلف ارتباط دارند. در این خصوص تجربه هایی را اندوخته و می‌توانند اطلاعات بهتری را ارائه دهند اگر این اطلاعات ناقص باشد یا وجود نداشته باشد قطعاً کار برنامه ساز و مجری به شکل خوبی پیش نخواهد رفت .

۳- از دیدگاه شما کدام عامل در مشکلات برنامه و اجراهای کودک دخالت بیشتری داشته است؟

به نظر بنده مشکلات این حوزه شامل دو مسئله مهم هست . یکی از آنها تعویض مدیریت و دیگری مشکلات بودجه ای است. هر مدیر جدیدی که می‌آید سلیقه متفاوتی دارد و شاید در این زمینه کاری نکرده باشد و یا با ساختار کودک آشنا نباشد . و این تغییرات می تواند آن عواملی که میخواهند برنامه را بسازند و به اجرا در بیاورند دچار مشکل سازد و وقتی بودجه ای را به اشخاصی که میخواهند کار کنند اختصاص نمی‌دهند باعث می‌شود برنامه‌سازی و اجرا به مخاطره بیفتد.

۴- تعامل بین کودک و رسانه با روانشناسان کودک و نوجوان چگونه باید باشد؟

تعامل با روانشناسان کودک از عوامل بسیار مهم در برنامه سازی است که هر دو گروه تجربه ها اطلاعات و روش هایی را دارند که می توانند به هم منتقل کنند و برای برنامه سازی و اجرا باید از روحیات، علایق، سلیقه ها و خواسته های بچه ها بر اساس تجربیات شان استفاده کنند تا کار و اجرای صحیح تری را ارائه دهند. برای خوش آمدن برنامه به ذائقه مخاطب تعامل تمام دست اندر کاران مهم و ضروری است.

مصاحبه شونده : الهه رضایی

مصاحبه کننده : مریم داخرجینی

برچسب ها : ، ،

پیغام شما