ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > توصیه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) بر توجه به نوجوانان و جوانان

توصیه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) بر توجه به نوجوانان و جوانان

توصیه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) بر توجه به نوجوانان و جوانان

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم در بازدید از موسسه دارالزهراء (س): توجه به قشر نوجوان و جوان از تاکیدات آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم و حجت الاسلام مردان پور معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم با حضور در موسسه دارالزهراء سلام الله علیها تحت اشراف دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) ضمن دیدار با مسئولان این موسسه از روند فعالیت های علمی و تبلیغی انجام گرفته، تجلیل کردند.

در ابتدای این دیدار مدیر موسسه دارالزهراء سلام الله علیها با تشکر از حضور قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم و معاونت تبلیغ استان قم، از اهتمام مسئولان حوزه علمیه به امور تبلیغی قدردانی کرد و گزارشی از فعالیت های آموزشی و تبلیغی انجام شده ارائه کرد.

وی اظهار کرد: توجه و اهتمام جدی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) به مسئله تبلیغ و مبلغین علت تاسیس این مجموعه است که بحمدالله تا به حال توانسته ۱۷۴۲ نفر از طلاب و مبلغین را در موضوعات مختلف و مورد نیاز تبلیغی آموزش دهد و همچنین در زمینه های تبلیغی خدمات موثری را در داخل و خارج از کشور ایجاد نماید.

مدیر موسسه دارالزهراء سلام الله علیها ادامه داد: موضوعات جذاب و کاربردی به همراه اساتید متخصص و خبره باعث جذابیت و استقبال طلاب و مبلغین و خانواده های آنان از این مجموعه است که هر سال با اعلام فراخوان پذیرش، بیش از ۷۰۰ نفر داوطلب حضور در این مجموعه هستند و با انجام مصاحبه، تعدادی از داوطلبین موفق به حضور در موسسه دارالزهراء سلام الله علیها می گردند که در طول یک سال موضوعات متعددی را فرا میگیرند. از امتیازات منحصر بفرد این مجموعه امکان حضور خانواده مبلغین میباشد که واحد خواهران هم دوره های آموزشی خاصی ویژه همسران طلاب برگزار مینماید و خردسالان آنها در مهد قرآن حضور پیدا مینمایند.

حجت الاسلام معنوی افزود: دانش پژوهان پس از گذراندن آموزش ها و قبولی در آزمون با عضویت در معاونت تبلیغ، در طرح های متنوع تبلیغی به مناطق مختلف اعزام می شوند و بسیاری از آنها به صورت خانوادگی مشغول فعالیت می باشند. از دیگر اقدامات، اجرای طرح رتبه بندی مبلغین با هدف ارتقاء و شناخت دقیق توانمندی مبلغین و اعزام های تخصصی است که در ۴ رتبه انجام شده؛ از ملاک های رتبه بندی توانایی علمی و مهارتی، مشارکت در برنامه های تبلیغی ، مهندسی تبلیغ میباشد از مزایای این طرح ارائه خدمات براساس رتبه بندی به مبلغین محترم است .

وی اضافه کرد: توجه به قشر نوجوان و جوان از تاکیدات آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) بوده است لذا برنامه های خاصی تا به حال در مناطق مختلف کشور برای آنان برگزار شده از جمله طرح کانون تابندگی که دانش آموزان به صورت هفتگی با شرکت در این طرح، موضوعات مخصوص این طرح شامل اعتقادات، اخلاق، احکام ،را در قالب های متنوع و اردوهای تفریحی آموزش می بینند .

حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم هم با تقدیر از برنامه ها گفت: موسسه دارالزهراء سلام الله علیها یک کانون تبلیغی است که این سطح گسترده از فعالیت ها را انجام داده و تمام این موفقیت ها نتیجه اخلاص آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) است که موسسه توانسته این خدمات ارزنده را ارائه کند و بدانید طبق آیه ۸۵ سوره نساء که میفرماید
مَنْ یَشْفَعْ شَفاعَهً حَسَنَهً یَکُنْ لَهُ نَصیبٌ مِنْها در هر کدام از اثراتی که در مخاطبین ایجاد میشود شما نصیبی دارید و این بزرگترین پاداش برای شماست.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم افزود: جوانانی امثال شما با این روحیه و دغدغه و مسئله شناسی این حرکت های مهم را ایجاد میکنید و بنده از این اقدامات بسیار مسرور و خوشحال هستم و بسیاری از مسائلی که آرزوی ما بوده در این مجموعه در حال اجرا شدن است و این بسیار ارزنده است و نشانه اهتمام بیت مکرم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) به مسأله تبلیغ دین است.

وی در مورد خانواده مبلغین گفت: از کارهای ارزشمند این موسسه توجه به خانواده مبلغین است که هرچه فعالیت در این زمینه بیشتر بشود مورد نیاز است و توجه به همسران مبلغین، توجه به تبلیغ و مبلغین است و طبق تجربه های ما این نوع خدمات بسیار مورد استقبال قرار میگیرد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم در پایان از موسسه دارالزهراء برای اجرای طرح های تبلیغی در استان قم دعوت کرد.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

پیغام شما