ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > برگزاری اعتکاف رمضانیه در تبریز با حضور پررنگ جوانان و نوجوانان

برگزاری اعتکاف رمضانیه در تبریز با حضور پررنگ جوانان و نوجوانان

برگزاری اعتکاف رمضانیه در تبریز با حضور پررنگ جوانان و نوجوانان

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری اعتکاف رمضانیه در تبریز خبر داد و گفت: مهمترین وجه تمایز مراسم امسال حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به فضائل معنوی اعتکاف اظهار داشت: این مراسم سنت حسنه‌ای است که تمام انبیای الهی نه تنها به انجام آن متعهد بوده اند بلکه مؤمنان را نیز به آن ترغیب و تشویق کرده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این مراسم معنوی پس از انقلاب اسلامی و از سال ۷۵ به صورت مستمر و منظم در استان در حال اجراست تا بستری برای خودسازی و تزکیه نفس میهمانان الهی در ماه‌های رجب و رمضان باشد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اصل سنت حسنه اعتکاف مربوط به دهه آخر ماه رمضان است که حضرت رسول اکرم (ص) در این ایام معتکف می‌شدند و بر همین اساس امسال نیز در تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی و به ویژه تبریز اعتکاف رمضانیه در حال برگزاری است.

وی افزود: اعتکاف رمضانیه امسال در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین مصادف با ۲۴ تا ۲۶ رمضان برگزار و در تبریز این مراسم در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان شد: ۲۸۰ تن از خواهران و ۲۳۰ نفر از برادران مؤمن و خداجو در مراسم اعتکاف رمضانیه مسجد جامع تبریز حضور داشتند.

حجت الاسلام حسینی حضور پررنگ قشر جوان و نوجوان را مهمترین وجه تمایز اعتکاف رمضانیه امسال در مسجد جامع نبریز عنوان کرده و گفت: ۹۰ درصد از حاضران در مراسم اعتکاف امسال تبریز را جوانان و نوجوانان تشکیل دادند.

وی تاکید کرد: چنانچه ظرافت‌ها و دقت‌های لازم در برگزاری چنین مراسمی متناسب با ذائقه هر قشر در نظر گرفته شود، شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

برچسب ها : ، ، ، ،

پیغام شما