ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > دکتر الهه کسمایی برگزیده ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران

دکتر الهه کسمایی برگزیده ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران

دکتر الهه کسمایی برگزیده ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران

 لوح تقدیر بخش پایان‌نامه دکترا به همراه هدیه نقدی به دکتر الهه کسمایی مولف پایان‌نامه «فرهنگ فیلم‌های پایان‌نامه دانشکده سینما (چهاردهه سینمای آنالوگ)» اهدا شد.

در این مراسم «قادر آشنا»، دبیر ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران با تقدیر از همه دست اندرکاران و حامیانبرگزاری ای رویداد گفت: تلاش ما بر این بود تا با همکاری اساتید و هیات علمی جشنواره خوبی را رقم بزنیم؛ در ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران شاهد تعداد خوبی از آثار بودیم؛ قریب به اتفاق آثاری که به این رویداد راه پیدا کردند، در مسیر موضوعات معرفی شده در فراخوان بود.

دبیر ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران افزود: بر اساس تفکیک موضوعی ۱۲۵ اثر به ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران رسید که از این تعداد ۵۲ مقاله، ۳۳ اثر پژوهشی، ۲۰ پایان‌نامه ارشد و دکتری و بودند.

 قادر آشنا با  با تاکید بر ارتباط بین آثار پژوهشی، پژوهشگران، سیاست‌گذاران حوزه سینما گفت: بین این مجموعه این ارتباط سیستماتیک وجود ندارد و باید به جایی برسیم که پژوهش مبنای کار تهیه‌کنندگان، کارگردانان، سیاست‌گذاران و… شود. جایی می‌خواندم که برای نوشتن فیلمنامه یک سریال در کشوری دیگر، پنج سال زمان گذاشته‌اند در حالی که در ایران این چنین نیست. پس باید این مسیر را از طریق پژوهش سامان دهیم.

 در این مراسم «محمد خزاعی»، رئیس سازمان سینمایی کشور با تقدیر از کلیه عوامل برگزاری ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران گفت: مبنای هر حرکتی برای ماندگاری پژوهش است. بسیاری از برنامه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و… اگر مبنای پژوهشی نداشته‌ باشند، دچار نقصان شده و به افق پایدار منجر نمی شوند. امروز اگر می‌خواهیم سینمای ملی توسعه پیدا کند و به فکر بازار جهانی و مخاطب باشیم باید تمام تصمیمات‌ و برنامه ها بر مبنای کار پژوهشی باشد.

در ادامه با حضور محمدمهدی اسماعیلی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محمد خزاعی(رئیس سازمان سینمایی)، قادر آشنا(دبیر ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران)، محمدحسین لطیفی، شهاب اسفندیاری (رییس دانشکده صداوسیما) و مجید شاه‌حسینی لوح و تندیس سپاسی به دکتر الهه کسمائی اهدا شد.

لوح تقدیر بخش پایان‌نامه دکترا به همراه هدیه نقدی به دکتر الهه کسمایی مولف پایان‌نامه «فرهنگ فیلم‌های پایان‌نامه دانشکده سینما (چهاردهه سینمای آنالوگ)» اهدا شد.

برچسب ها : ، ،

پیغام شما