ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > عمومی > پیشخوان > نشست تخصصی بررسی برنامه های موفق کودک ژانر ساینس شو

نشست تخصصی بررسی برنامه های موفق کودک ژانر ساینس شو

نشست تخصصی بررسی برنامه های موفق کودک ژانر ساینس شو

با همکاری دانشگاه امام صادق علیه السلام، نشست تخصصی بررسی برنامه های موفق کودک دنیا برگزار گردید. این نشست در روز چهارشنبه ۱ اسفند ماه ۹۷ ساعت ۱۶:۳۰ در دانشگاه امام صادق علیه السلام واقع در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، نرسیده به چهارراه قدس انتشارات کتاب صادق نرسیده به در ورودی دانشگاه امام صادق ع طبقه بالا سالن کنفرانس برگزار گردید.

در این نشست جناب آقای مهندس سید محسن حسینی تهیه کننده و پژوهشگر حوزه کودک و رسانه با بررسی برنامه های موفق ژانر science show (برنامه های علمی) کودک و نوجوان ویژگی ها و شاخص های اصلی این ژانر برنامه سازی را معرفی کرد.

در ادامه جناب آقای دکتر فرخ نژاد مدیر ارزیابی معاونت طرح و برنامه سیما و جناب آقای مهندس عسکری مدیر طرح و برنامه شبکه کودک سیما در کنار آقای مهندس حسینی به سوالات اعضای محترم انجمن در خصوص طرح های ژانر ساینس شو پرداختند.

در این پرسش و پاسخ به اهمیت داشتن جهت دهی در این ژانر پرداخته شد و نکاتی به صورت مفصل بحث گردید از جمله:
آیا ما برنامه سازان ذائقه ساز مخاطبان هستیم و یا خود مخاطبان انتخاب می کنند که ژانر علمی را ببینند (در حالی که در برنامه های پر مخاطب خارجی بخشی به این نوع برنامه ها اختصاص دارد و یا در انگلستان قبل از تحویل سال سه ساعت پیاپی برنامه علمی پخش می شود)
آیا ارائه مفاهیم علوم پایه در این برنامه ها مروج علم سکولار است؟
آیا با توجه به حدیث اطلبوا العلم ولو بالصین منظور از طلب علم در چین می تواند علم اسلامی یا علم نافع باشد و یا طلب هر نوع علمی به خودی خود مطلوبیت دارد؟
آیا هستی شناسی و معرفت شناسی در اولویت نسبت به جهت بخشیدن در ارائه علوم نیست؟
آیا ارائه علوم و مفاهیم علمی به خودی خود در راستای منویات مقام معظم رهبری که آگاهی بخشی است نمی گنجد؟
آیا معرفی مجتهدین و علمای مسلمان که جز دانشمندان علوم پایه هستند در راستای امیدافزایی به مخاطب قرار نمیگیرد؟
در انتها جناب آقای دکتر فرخ نژاد نوید دادند که بودجه برای تولید برنامه علمی وجود دارد و در صورتی که اعضای محترم انجمن تخصصی کودک و رسانه یک طرح با شاخص های این معاونت ارائه نماید حمایت خواهد شد به شرط آنکه از عوامل متخصص در تولید بهره گرفته شود.

فایل پاورپوینت ارائه شده در نشست جهت دانلود:

برچسب ها : ، ، ، ،

پیغام شما