ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > بیانیه انجمن درخصوص تغییر زندان رجایی شهر کرج به دهکده علم و زندگی

بیانیه انجمن درخصوص تغییر زندان رجایی شهر کرج به دهکده علم و زندگی

بیانیه انجمن درخصوص تغییر زندان رجایی شهر کرج به دهکده علم و زندگی

بیانیه انجمن تخصصی کودک و رسانه درخصوص تغییر زندان رجایی شهر کرج به دهکده علم و زندگی

“هنر طلایه‌دار دفاع از شکوه وطن است”

شاید اولین دغدغهٔ فعلی همهٔ جوانان، چه دارای تحصیلات عالی و چه دارای مهارت‌های حاصل از تجربه، نبود شغل مناسب است.

مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود فرموده‌اند: «باید با مدیریت صحیح زندان به ٱموزشگاه نیکی‌ها تبدیل شود .»

چرا با بسته‌ شدن در زندان رجایی شهر، در مدرسهٔ مهارت‌آموزی اشتغال را به روی جوانانمان باز نکنیم تا مجبور نشویم دوباره آن را به‌علت بزهکاری حاصل از نبود اشتغال مناسب به حالت سابق برگردانیم؟
هدف انتقال این ندامتگاه کاهش معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعهٔ استان البرز بوده است  و اگر از این ندامتگاه که دارای ظرفیت‌های مناسبی است استفاده صحیحی صورت نگیرد، از کجا معلوم که دوباره مجبور به بازگشایی آن یا حتی ساخت مجدد آن نباشیم؟
تشکیل خانواده نیاز ضروری برای بقای جامعه‌ای پویاست و لازمه  تشکیل خانواده وجود اشتغال پایدار و راهی برای کسب درآمد حلال برای جوانان است.
«پیشرفت و سازندگی در کشور بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست» و یکی از اصول اولیه و ویژگی‌های اساسی مدیریت جهادی مشارکت و حضور مردمی در عرصهٔ فرهنگ و اقتصاد و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب «عزم ملی» است.
در این راستا انجمن تخصصی کودک و رسانه، به ‌عنوان یک نهاد خودگردان و مستقل در حوزه، فرهنگ ، هنر و رسانه  طرحی با هدف ایجاد اشتغال‌ پایدار و مهارت‌آموزی جوانان با عنوان «دهکده علم و زندگی» را برای بهره‌ برداری کاربردی از فضای ندامتگاه سابق رجایی ‌شهر تدوین کرده است. این انجمن با حمایت های مردمی و دولت و با بهره‌گیری از حضور متخصصان و کارشناسان خبره برای انتقال تجربه‌های مؤثر با هدف حمایت از برنامه های توسعه آموزشی تربیتی دولت در جهت  مهارت  آموزی و  بسترسازی برای ایجاد اشتغال‌ با هدف  دفاع از کرامت انسانی طرح ” دهکده علم و زندگی”  را ارائه کرده است.
سه رکن اصلی که طرح بر اساس آن تدوین شده است :
اول
، تدوین شیوه نامه نظام آموزشی مبتنی بر الگوهای اسلامی ایرانی با بهره‌گیری از تغییرات جهانی و بی‌نیاز شدن از نظام آموزشی وارداتی با بررسی تجربیات موفق کشورهای مختلف در اجرای طرح‌های مشابه
دوم ، استفاده از پتانسیل نسل جوان و قابلیت ایجاد تحول در تعلیم و تربیت متناسب‌تر با شرایط اقتصادی کشور
سوم ، استفاده از مشارکت و حضور همجانبه و فعالانه مردمی در توسعه کشور
اجرای این طرح که نسبت بسیار نزدیکی با آینده و توسعهٔ اقتصادی و فرهنگی کشور دارد نتیجه‌ای چشمگیر در پیشرفت و استقلال  آینده کشور خواهد داشت.
با توجه به الویت‌ها و اهداف این طرح، می‌توان گفت که « دهکده علم و زندگی » می‌تواند یک تحول بنیادین در حوزه آموزش مهارت محور ، پرورش نسلی خلاق  و  اشتغال زایی در کشور ایجاد کند. این طرح، می‌تواند زمینه‌های لازم برای ایجاد مشاغل مختلف ، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از مهاجرت ، تقویت روحیه زندگی اجتماعی و مردمی در جامعه و مشارکت مردمی در توسعه کشور با آموزش های فنی در حوزه های فرهنگ  و هنر ، فناوری های نوین و رشته‌های مرتبط با کشاورزی و مهندسی ، آینده‌ای امیدوار کننده برای نسل حاضر و نسل‌های آینده فراهم سازد.

برچسب ها : ، ،

پیغام شما