ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > بانک اطلاعات > مقالات > سن مناسب برای خرید تلفن همراه برای کودکان

سن مناسب برای خرید تلفن همراه برای کودکان

سن مناسب برای خرید تلفن همراه برای کودکان

سن مناسب برای خرید تلفن همراه برای کودکان چه سنی است؟

می پرسید از چه سنی می توانید برای فرزند خود گوشی موبایل بخرید؟ سن مناسب این امر واقعا بستگی به والدین دارد. در حقیقت سن به اندازه ی میزان بلوغ فرزندتان، توانایی پیروی از قوانین خانه و مدرسه، و فهم او از مسئولیت موضوع مهمی نیست. اما زمانی که یک گوشی موبایل به فرزند خود می دهید، توانایی برقراری ارتباطات گسترده و ابزار تولید رسانه را هم به او می دهید. بچه ها می توانند با تلفن همراه خود متن، عکس، و ویدیو هایی تولید کرده و به صورت گسترده در سایت های اینترنتی بارگذاری کنند. بنابراین والدین حتما می بایست قبل از خرید تلفن همراه در نظر بگیرند که آیا فرزندشان واقعا برای استفاده ی مسئولانه و متعهدانه از تلفن همراه آماده است یا خیر.

اگر فکر می کنید فهم تکنولوژیکی فرزندتان بسیار بیشتر از قابلیت وی در استفاده از آن به صورت عاقلانه است احتمالا بهتر است بگویید: «هنوز نه، زود است».

چند سوال که قبل از خرید گوشی باید به آنها جواب دهید:

  •  آیا فرزندتان مسئولیت پذیر است مثلا شما را در جریان زمان خروجش از منزل قرار می دهد؟ و آیا سر زمانی که به شما قول داده است به خانه بر می گردد یا خیر؟

  • آیا فرزندتان سابقه ی گم کردن وسایلش از قبیل کیف و تکالیفش را دارد؟ اگر این چنین است انتظار گم کردن یک گوشی (گران قیمت) را هم باید داشته باشید.

  • آیا فرزندتان در شرایطی است که نیاز باشد به دلایل امنیتی در دسترس باشد؟

  • آیا دسترسی آسان داشتن به دوستانش به دلایل اجتماعی برای وی مفید است؟

  •  آیا فکر می کنید قادر به استفاده ی مسولانه از گوشی خود هست؟ بعنوان مثال بداند که سر کلاس پیام بازی نکرده یا با مکالمات تلفنی خود دیگران را اذیت نکند.

  • آیا می تواند خود را با محدودیت هایی که شما برای او در راستای میزان دانلود برنامه ها و زمان مکالماتش تعیین می کنید وفق دهد؟

  •  آیا از قابلیت های پیام، تصویر، و ویدیو به صورت مسئولانه استفاده می کند، نه برای خجالت دادن و اذیت کردن بقیه؟

بنظر شما سن مناسب خرید گوشی برای فرزندان چه سنی است؟؟ در قسمت نظرات ما را همراهی کنید.

منبع : کامان سنس مدیا

نویسنده : زهرا وکیلیان مبارکه

برچسب ها : ، ، ،

پیغام شما

  1. سلمانی گفت:

    با چه هدفی گوشی را در اختیار کودک خود قرار می دهید؟ آیا کودک شما هم با این هدف همکاری می کند؟ نوشته شما برای من مفید بود. متشکرم