ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > دیدار هیئت مدیره انجمن تخصصی کودک و رسانه با مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

دیدار هیئت مدیره انجمن تخصصی کودک و رسانه با مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

دیدار هیئت مدیره انجمن تخصصی کودک و رسانه با مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

دیدار هیئت مدیره انجمن تخصصی کودک و رسانه با مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

در تاریخ چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ برخی از اعضای محترم هیئت مدیره انجمن تخصصی کودک و رسانه با دبیرکل و اعضای مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در وزارت دادگستری دیدار کردند و پیرامون انحلال شبکه نوجوان به تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار جناب آقای دکتر محمود علیگو دبیرکل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ضمن ابراز تاسف از تصمیم برای انحلال شبکه امید سیما گفتند ما در این برهه که بیشترین نیاز را به همدلی و همراهی با مخاطب نوجوان داریم نباید از نیازهای آنان غافل شویم. و به ضرورت تخصیص بودجه ویژه برای تولیدات مناسب و جذاب برای مخاطب نوجوان اشاره کردند.

در این دیدار آقای محمد علی پور رئیس انجمن تخصصی کودک و رسانه نیز ضمن تبیین مسائل پیرامون شبکه امید سیما، برخی مفاد ضروری برای همکاری با این مرجع و انجمن را به ترتیب ذیل برشمردند:


۱. بحث حمایت انجمن از پایان نامه با موضوع کودکان کار در رسانه
۲. حمایت از کودکان کار با راه اندازی دوره های آموزشی راهنمای تور (تورلیدری) به زبان های مختلف و ایجاد شغل پایدار با درآمد دلاری و برگرداندن عزت نفس به آنها و خانواده هایشان.
۳. راه اندازی اورژانس فضای مجازی برای کودکان و والدین آنها و برخط بودن کارشناسان خبره در پشت صحنه برای خدمت رسانی.
۴. لزوم راه اندازی شبکه تلویزیونی ماهواره ای کودک برای دختران افغانستانی محروم از تحصیل و دیگر کودکان اتباع و کم کردن بار هزینه تحصیل آنان از دوش دولت. رقمی که بنده اطلاع دارم چند ده برابر بودجه صدا و سیماست. که با راه اندازی یک شبکه تلویزیونی با هزینه ای که کمتر از هزار درصد آن می‌توان در بیت المال صرفه جویی نمود و علاوه بر آن با آموزش نسل جدید مادران افغانستانی کودکانی علاقمند به ایران تربیت نمود.
۵. برگزاری کنفرانس تخصصی بین المللی که همراه با یک برنامه تلویزیونی بین المللی در حوزه ارتقای سواد رسانه ای و نگرش مخاطب کودک و نوجوان و والدین آنها باشد.

در این دیدار سرکار خانم ها دکتر سلیمان زاده و موسی خانی و جناب آقای میلانی صدر نیز حضور داشتند.

برچسب ها : ، ، ،

پیغام شما