ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > کتاب های خوب با تخفیف های خوب به مناسبت اعیاد شعبانیه برای کودکان عزیز

کتاب های خوب با تخفیف های خوب به مناسبت اعیاد شعبانیه برای کودکان عزیز

کتاب های خوب با تخفیف های خوب به مناسبت اعیاد شعبانیه برای کودکان عزیز

شاید بیشترین کلمه‌ای که بعد از «مامان» از دهان بچه‌ها شنیده می‌شود کلمۀ «چرا» ست.
چراهایی که بسیاری از مواقع خود ما هم جوابی برای آن‌ها نداریم. و البته بی‌جواب ماندن بسیاری از آنها به خودی خود بد نیست و حتی می تواند خلاقیت کودک را افزایش دهد؛ اما سوالاتی هم هست که اگر بی‌جواب بمانند یا با جوابی خارج از درک کودک پاسخ داده شوند، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به روان حساس کودکان وارد می‌کند.
علاوه بر این پیدا کردن ریشه و منشاء این سوالات در ذهن کودکان می‌تواند به ما برای درک دنیای آن‌ها کمک کند. مثلا علم روانشناسی معتقد است سوالات زیاد پیرامون مرگ و چرایی آن، نشانۀ ترس کودک از تنهایی و از دست دادن والدین است.
مجموعه پاسخ‌های ماست که درنهایت چهارچوب تفکر ناخودآگاه کودکان را می‌سازد و عملکرد آنها را در جهان بزرگسالی تعیین می‌کند.
علاوه بر این مهارت‌هایی هست که آموختن آن‌ها خود به خود اتفاق نمی‌افتد و نیاز به آموزش جدی از سنین کودکی دارد.


سوال اساسی اینجاست که والدین پُرمشغلۀ امروز چگونه می‌توانند پاسخ تمام سوالات کودکان را آن هم باحوصله و به درستی بدهند؟
سوالاتی که یافتن پاسخ صحیح برای بسیاری از آنها احتیاج به کسب تخصص همزمان در چندین رشته دارد.
ناممکن بودن این کار واضح است، پس تکلیف ما چه می‌شود؟ و با این چراها چه باید بکنیم؟
موسساتی هستند که بیشتر این مسیر را به جای والدین طی میکنند و در نهایت محصول مطالعات و تجمیع علوم مختلف را به عنوان کتاب یا محصولات رسانه‌ای در اختیار والدین قرار میدهند. این کتابها معمولا با عناوین فلسفه برای کودکان، روانشناسی برای کودکان و یا خودشناسی برای کودکان معرفی میشوند. کتابهایی که بازار ترجمه آنها هم امروز بسیار داغ و پرسود است. این دسته کتاب‌ها می توانند حجم زیادی از این خلاء را پر کنند. اما اساسی‌ترین نکته در انتخاب این کتابها «بومی بودن» و «تطبیق با ارزش‌های اجتماعی» ماست. نکته‌ای که در ترجمه این کتابها اغلب مورد توجه قرار نمیگیرد و مفاهیمی آمیخته به حقایق عریان جهان بزرگسالی را در اختیار کودکان قرار میدهد.
اما یکی از مجموعه کتابهای امن که اتفاقا تمامی مراحل مطالعه، تحقیق، تدوین و نگارش آن توسط متخصصان ایرانی حوزه کودک انجام گرفته، کتاب‌های خودشناسی برای کودکان است. این مجموعه خلاف سایر کتابهای موجود در بازار، که با هدف فلسفی نگاشته می‌شوند، اصل را بر روایت داستانی شیرین در کنار تصاویر دلنشین قرار داده و از فضای سرد و آکادمیک کتاب‌های ترجمه در آن خبری نیست.
مجموعه خودشناسی برای کودکان، تاکنون به مهارتهای انتخاب هدف، الگوگیری در بستر رسانه و خودمراقبتی پرداخته است. و نشر و تدوین آنها همچنان ادامه دارد.
امیدواریم که با بیشتر شدن مجموعه‌هایی از این دست شاهد باروری ذهن کنجکاو کودکان ایران باشیم.

آدرس سایت :
http://Kids.montazer.ir

برچسب ها :

پیغام شما