ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > بانک اطلاعات > مقالات > والدین الگوی مصرف دیجیتال کودکان

والدین الگوی مصرف دیجیتال کودکان

والدین الگوی مصرف دیجیتال کودکان

گوشی خود را کنترل کنید، نگذارید گوشی شما را کنترل کند!!

راهکارهایی برای استفاده ی ارادی از گوشی و تبدیل شدن به یک الگوی کاربر دیجیتالی عالی

زمانی که نوبت به تبلیغات می رسد همه ی ما بزرگسالان حسابی مقتصد و صرفه جو می شویم چرا که از حقه و کلک هایی که متصدیان تبلیغات برای فریب مخاطبانشان استفاده می کنند از موسیقی های شاد تا ارائه ی مدل های جذاب جوان پسند خبر داریم. اما تاکنون برای چند نفر از ما این اتفاق افتاده است که خواسته ایم فقط یک لحظه ایمیلمان را چک کنیم اما وقتی به خودمان آمدیم دیدیم که یک ساعت گذشته و ما متعجب از اینکه زمان چطور انقدر سریع گذشت.

شاید ندانیم که طراحان و مهندسان از رنگ قرمز برای اعلان ها استفاده می کنند تا جلب توجه کرده و سریعا واکنش مد نظرشان را از بیننده دریافت کنند. بسیاری از ما هم به تکنولوژی معتاد شده ایم. اما اگر می خواهیم الگوی خوبی بعنوان کاربر دیجیتالی باشیم و مطمئن شویم که اعضای خانواده مان هم به درستی از تکنولوژی استفاده می کنند لازم است با این حقه و کلک ها بجنگیم. ما باید به فرزندانمان نشان دهیم که چگونه میتوانند از مزایای این کامپیوترهای کوچک داخل جیبمان بهره مند شویم بدون اینکه فراموش کنیم انسان ها در اولویت هستند نه فضای مجازی.

چند راهکار بسیار ساده برای کنترل گوشی خود :

همه ی اعلان های گوشی خود را خاموش کنید مگر اعلان های ضروری مربوط به اشخاص: بسیاری از اعلان ها توسط ربات ها و نه افراد عادی فرستاده می شوند. بنابراین به منوی تنظیمات گوشی رفته و در قسمت اعلان ها همه ی اعلان های گوشی به جز موارد ضروری مثل پیام یا ایمیل از دوستانتان را خاموش کنید.

با گزینه ی گری اسکیل  (gray scale ) رنگ ولعاب گوشی تان را کم کنید: همه ی برنامه های خوش رنگ و آب برای جذب ذهن شما طراحی شده اند. پس اگر می خواهید کمتر به گوشی تان سر بزنید این رنگ های جذاب را از بین ببرید. هرچند که این کار راحتی هم نیست زیرا همه ی ما با همین رنگ های جذاب و درخشان خو گرفته ایم. اما بسیاری از گوشی ها این امکان را به کاربران خود می دهند که از رنگ های خنثی تر استفاده کنند. بنابراین به منوی تنظیمات رفته و از قسمت مربوط به تنظیمات نمایشگر گزینه ی فیلتر رنگ ( color filter) را روشن کرده و آن را روی حالت گری اسکیل بگذارید.

صفحه ی اصلی ( دسکتاپ ) گوشی خود را خلوت کنید: فقط میانبر برنامه های مربوط به ایمیل، نقشه، تقویم و هرآنچه که هرروزه از آنها استفاده می کنید را روی صفحه ی اصلی قرار دهید و همه ی بازی ها و نرم افزارهای دیگر را داخل یک پوشه ی جدا و سپس داخل صفحه های جانبی بگذارید. هرچه کمتر چشمتان به آنها بخورد کمتر هم از آن ها استفاده می کنید.

رسانه های اجتماعی را روی گوشی نگه ندارید: اگر رسانه های اجتماعی مثل فیس بوک و اینستاگرام را فقط برروی کامپیوتر ( و نه گوشی ) داشته باشید کمتر و احتمالا هدفمند تر از آن ها استفاده می کنید.

گوشی را داخل اتاق خواب شارژ نکنید: استفاده از گوشی داخل تخت خواب در کودکان باعث ایجاد مشکلاتی در خوابشان می شود. بنابراین گوشی را در اتاق خواب به شارژ وصل نکنید و برای بیدار شدن هم از همان ساعت های زنگ دار قدیمی استفاده کنید و نه از زنگ هشدار گوشی.

منبع : کامان سنس مدیا

مترجم : زهرا وکیلیان مبارکه

برچسب ها : ، ، ، ، ،

پیغام شما