ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

انتشارات سروش

انتشارات سروش

تاریخچه

انتشارات سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۴۶ آغاز به کار کرده ‌است. شرکت انتشارات سروش، وارث نام و آثار واحد انتشارات سروش است که یکی از واحدهای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بوده است.
مبنای شکل‌گیری این واحد، انتشار مجلۀ هفتگی «سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران» به نام «تماشا» و تشکیل «واحد انتشارات تماشا» بود. اولین شمارۀ مجله «تماشا» در ۹ اسفند ۱۳۴۶ منتشر و در سطح تهران و شهرستان‌ها توزیع شد. انتشار مجلۀ مذکور و چاپ کتاب‌های رادیو و تلویزیونی تا سال ۱۳۵۶ ذیل همین عنوان ادامه داشت.
در این سال نام انتشارات به «سروش» تغییر یافت و شمارۀ ۳۹۵ مجلۀ مذکور در ۳۰ خرداد ۱۳۵۶ با نام «سروش» منتشر شد. شمارۀ ۴۳۵، آخرین شمارۀ قبل از انقلاب «سروش» بود.
سروش جدید با شمارۀ یک در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ منتشر شد و انتشار آن تا امروز ادامه دارد. شمارۀ این مجله تا پایان آذر ۱۳۹۸ به شمارۀ ۱۶۸۳ رسید.
در طی دورۀ جدید، تجربه‌های دیگری برای چاپ مجلاتی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و عربی حاصل شد که تداوم نیافت. «شرکت انتشارات سروش» در آبان ماه ۱۳۷۴ به ثبت رسید.
انتشار مجلۀ سروش کودکان از شهریور ۱۳۷۰ آغاز شد.
شروع انتشار روزنامۀ جام‌جم (پیش‌شماره در روز ۱۶ فروردین ۷۹) در انتشارات سروش بود و قبل از استقلال به صورت شرکت انتشارات جام‌جم، تا آخرین شمارۀ سال ۱۳۸۲ آن در سروش منتشر شد.
انتشار کتاب، دیگر فعالیت این واحد فرهنگی بوده که سابقۀ آن به سال ۱۳۴۵ می‌رسد.
شرکت دولتی انتشارات سروش در آبان ماه ۱۳۷۴ به ثبت رسید.

انتشارات

سروش بیش از ۱۷۰۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف از جمله در حوزه‌های ارتباطات، هنر، رسانه، مذهبی، تاریخی و کودک و نوجوان منتشر کرده است.
برخی از کتاب‌های سروش چندین‌بار تجدیدچاپ شده‌اند که از آن جمله می‌توان به کتاب دختران آفتاب و مبادی سواد بصری اشاره کرد.

نشریات

نشریات سروش به‌صورت هفته‌نامه و ماهنامه منتشر می‌شوند. این نشریات عبارتند از: سروش هفتگی، سروش کودکان، سروش خردسالان و سروش نوجوان.

چاپخانه

چاپخانۀ انتشارات سروش که از سال ۱۳۷۲ شروع بکار نموده، دارای دستگاه‌هایی است که از هر لحاظ می‌تواند پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد.
استراتژی چاپخانۀ انتشارات سروش باتوجه به دستگاه‌های موجود و نیروی انسانی متخصص و پرسابقه براین است که سفارشات ارائه شده را درکمترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب به مشتریان خود تحویل دهد.
یکی دیگر از ویژگی‌های چاپخانۀ انتشارات سروش تکمیل بودن بخش‌های لیتوگرافی، چاپ و صحافی است که همگی در یک مجموعه تأسیس گردیده و شما مشتری گرامی می‌توانید تنها با ارسال فایل مورد نظر خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سفارش را در محل مورد نظر خودتان دریافت کنید.

تجهیزات ما:

۱- دستگاه ۲ ورقی ۴ رنگ هایدلبرگ

۲- دستگاه ۲ ورقی ۲ رنگ هایدلبرگ

۳- دستگاه ۴/۵ ورقی ۲ رنگ zp، هایدلبرگ

۴- دستگاه gto تک رنگ، هایدلبرگ

۵- دستگاه لترپرس هایدلبرگ

۶- خط صحافی مفتول (مولر مارتینی)

۷- خط صحافی چسب گرم

۸- دستگاه‌های برش پلار ۹۲ و ۱۳۷

۹- دستگاه تا کُنی هایدلبرگ ۴/۵ ورقی

۱۰- ماشین ته دوخت

چاپخانۀ سروش در مجموعۀ غزالی قرار دارد و از اولین چاپخانه‌های مدرن در دهه هفتاد شمسی کشور بوده است.

فروشگاه

ترنجستان سروش اواخر آبان ۱۳۹۱ با همکاری انتشارات سروش و شرکت ترنج در خیابان انقلاب راه‌اندازی شد و فروشگاهی در ساختمان اصلی سروش واقع در تقاطع خیابان شهید مطهری و شهید مفتح نیز کتاب‌های سروش را عرضه می‌کند.

برچسب ها :

پیغام شما

  1. Mohaddeseh گفت:

    سلام
    من یک دختر نوجوان نویسنده هستم
    می خواستم بدانم می توانم در مجله شما نوشته هایم را بفرستم تا شما چاپ کنید