ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > بانک اطلاعات > مقالات > ده شبکه اجتماعی بین المللی برتر مخصوص کودکان

ده شبکه اجتماعی بین المللی برتر مخصوص کودکان

ده شبکه اجتماعی بین المللی برتر مخصوص کودکان

مقدمه

بیش از بیست هزار نفر از کودکان ١٣ ساله و حتی کمتر از آن، هر روز در حال پیچاندن محدودیت سنی و فعالیت پنهانی در فیس بوک هستند. چرا که بچه ها تمایل به تماشای فیلم های خنده دار و سرگرم کننده و چت با همسالان و همچنین بازی اعتیاد آور Farm ville با دوستانشان دارند.
متاسفانه فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی محبوب نیز با حجمی از  مخاطبین بزرگسالان پر شده است.که نظرات فیلتر نشده در آن موجود است و پتانسیلی به منظور تحکیم بخشیدن به فعالیت های مجازی که به تاراج هویت و یا به نوعی شکارچیان کودک میباشند است. با چنین مشکلی، چندین شرکت تلاش کرده اند تا با ایجاد جایگزینی که اساسا از فیس بوک برای بچه ها ایمن تر میباشد ، شبکه اجتماعی با امنیت تاسیس کنند، که در آن بچه ها بتوانتد به دور از تمامی خطراتی که ممکن است برایشان به وجود بیاید فعالیت کنند.این شبکه های اجتماعی بر اساس میزانی از سرگرمی متعادل شده، ساخته شده اند. بیان تجربه، آموزش و تعاملی بدون در معرض خطر قرار گرفتن از اهداف ان میباشد.
این شبکه های اجتماعی جایگزینی امن به جای فیس بوک برای بچه ها میباشند. و آنها به دلیل حفظ سلامت ذهن و سرگرم کنندگی متناسب با سن بچه ها ساخته شده اند. اینها یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کودکان با دارا بودن تمام ویژگی ها ی مرسوم جوامع اجتماعی است. به طور مثال : چت، عکس ها، پروفایل ها و نظرات و غیره…حاکی از این است که این شبکه ها با دارا بودن بیشترین ویژگی ها ی کودک پسند از جمله : بازی ها، هدیه های مجازی ، مسابقات و پروژه های هنری و بسیاری دیگر … و مهمتر از همه ، شبکه های اجتماعی که با نظارت والدین اداره میشود است. که والدین مطمئن بشوند که محیطی امن برای بچه هایشان میباشد.
این خیلی بیشتر از یک بچه نگهدار دیجیتالی کارایی دارد ،چرا که این شبکه ها میتوانند ابزار آموزشی مفیدی برای کمک به یادگیری کودکان در مورد قوانین و مقررات آداب و معاشرت در شبکه های اجتماعی و شیوه های به اشتراک گذاری امن و مطمئن را آموزش دهند . شما و بچه هایتان میتوانید از چرخه های آموزشی این شبکه ها در حالی که یک روز را به طور اجتناب ناپذیر اماده برای فعالیت در یک صفحه فیس بوک واقعی با نظارت خودتان لذت ببرید .
شما میتوانید در هر یک از ده شبکه های اجتماعی که برای بچه ها موجود است کلیک کنید. و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های مهیج و مزایا و فایده های آن برا خود و بچه هایتان تلاش کنید، شما میتوانید شبکه اجتماعی موردنظر خود را متناسب با سن و با موافقت و تایید خود بیابید. که قطعا بچه های شما ، ان را بیشتر و بهتر از فیس بوک خواهند پسندید. و شما خیالتان از این بابت که انها محفوظ هستند راحت خواهد بود.

Togetherville

شبکه اجتماعی شامل بازی دوستانه کودکانه، کلیپ های ویدوئویی، پروژه های هنری و بسیاری دیگر میباشد . بچه ها امکان سفارشی کردن پروفایل خود و بروز رسانی وضعیت خود در آنجا را دارند. و میتوانند پیام ها و هدیه های مجازی را با تعامل با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
نظارت بزرگسالان: این شبکه یک محیط کاری است که از طریق فیس بوک اداره میشود. والدین میبایست یک اکانت فیس بوک، به منظور ثبت نام فرزند خود در این شبکه اجتماعی داشته باشند و سپس پدر و مادر قادر به ورود و نظارت بر حساب فرزند خود به طور مستقیم از طریق اکانت فیس بوک خود میباشند . در واقع حوزه فعالیت فرزند شما با دوستان خودش، تنها با افرادی امکان پذیر است که شما از طریق فیس بوک خود موافقت و تایید کنید.
حقایق در مورد این شبکه اجتماعی Togetherville، دیزنی اعتماد دارد و این شبکه را تایید کرده، و پس شما هم میتوانید اعتماد کنید.

what’s what


این شبکه اجتماعی با محیطی امن و مطمئن و سرگرم کننده که فقط مخصوص کودکان است به وجود آمده است. برای ورود به این سایت یک وبکم ( دوربین فیلم برداری ) مورد نیاز است که چهره فرد به منظور امنیت حسابش شناسایی شود. پس از ورود به این شبکه، کودکان می توانند صفحه اصلی خود را سفارشی کرده و به تماشای فیلم و بازی بپردازند ، نظرسنجی و کسب امتیاز از دیگر ابزار این شبکه اجتماعیست.

تایید و موافقت مادر: دوستان ، محدود میشوند به کودکانی در یک سطح ( مگر اینکه پدر و مادر تایید کنند). از دیگر امکانات آن ، بچه ها میتوانند عکس ها را به اشتراک گذاشته و به گروهها به طور مثال : گروه های مدرسه و تیم های ورزشی و غیره بپیوندند. به دوستانشان پیام ارسال کنند و استعدادهایشان را نشان بدهند. همه عکس ها و فیلم ها تعدیل شده هستند . کامنت ها از طرف همسالان فرزندتان، تنها بر روی دیوار حساب فرزند شما نمایش داده میشود و در صورت تایید شما، کامنت ها پدیدار خواهند شد.

نظر ما: چه چیزی اینچنین سرگرم کننده، میتواند جایگزین فیس بوک برای کودکان باشد . قطعا، این شبکه اجتماعی ست که با تشخیص چهره اجازه ورود میدهد.

Scuttlepad


این تحت این عنوان Scuttlepad ، یک شبکه اجتماعی جدیدیست که محیطی دوستانه برای کودک، با امکان به روز رسانی وضعیت عمومی و دوستان و پیام ها و به اشتراک گذاری عکس ایجاد شده است. ایمنی تحت نظارت : از ویژگی های منحصر به فرد این شبکه ، امنیت محتوای پیام های آن میباشد . وضعیت و نظرات در این شبکه متناسب با سن با اصولی از پیش تعریف شده اجازه داده میشود. از ابزار خاص این شبکه اینکه ، کلیه عکس ها توسط کارکنان این شبکه قبل از دریافت کودکان، بررسی میشود .

نظر کلی ما: این شبکه با ویژگی های سرگرم کننده و تعاملات تحت نظارت، یکی از شبکه های اجتماعی خوب برای کودکان، به ویژه کودکان کوچکتر میباشد .

Gianthello


Gianthello; این شبکه اجتماعی به طور خاص به یک محیط دوستانه کودکانه برای بازی های اجتماعی شامل: صفحات پروفایل ها و یک سیستم پیام داخلی، اشتراک گذاری عکس ها و صفحات طرفداران ( حیوانات ، افراد نوجوانهای مشهور ، بازی ها ) اختصاص داده شده است.

سلام پدر و مادر : دوستان خود را نه از طریق دعوت نامه آنلاین تصادفی، بلکه از طریق ادرس ایمیل، با تعدادی زیادی از بازی ها و دیگر چیزهای سرگرم کننده به زودی خواهید یافت.این شبکه اجتماعی تحت عنوان Gianthello یک مکان سرگرم کننده و امن برای بازی کودکان است . اگر فرزند شما به بازی علاقه دارد، این شبکه اجتماعی برای او مناسب میباشد.

 skid-e-kids


این شبکه اجتماعی تحت عنوان skid – e-kids , با بازیهای ویدئویی و ابزارهای اجتماعی پر شده است. در این شبکه کودکان می توانند با همدیگر معاشرت کرده و اسباب بازی های خود را مبادله و به فروش برسانند. از دیگر امکانات ان ، تماشای فیلم به طور استاندارد و حتی کمک به انجام مشق شب کودکان میباشد . در مورد والدین همیشه مسئول، این شبکه به شما اجازه پیگیری تمام فعالیت های فرزندتان و نظارت بر دوستاتش را میدهد .

Imbee


شبکه اجتماعی تحت عنوان Imbee ، همه چیزهایی که یک بچه از شبکه اجتماعی انتظار دارد را در ان دریافت خواهید کرد. از جمله : چت، عکس، فیلم، وبلاگ، یک دیوار فریاد، موسیقی، گروه ها، آواتار، بازی ها اخبار مشهور. در این شبکه، والدین میتوانند دسترسی کامل به همه چیز داشته باشند و پارامترهای مناسب برای یک سن خاص و یا گروه سنی را میتوانند تنظیم کنند و حتی ویژگی های خاص را فعال و یا محدود به ان بکنند . همه چیز به طور مداوم در حال نظارت به منظور اطمینان و امنیت شبکه است . این شبکه محیطی امن برای بازی است .

نظر : این یک شبکه اجتماعی بانفوذ و بسیار شیک و به روز است که اینها از خصیصه های شبکه های اجتماعی.

 kidswirl

شبکه اجتماعی kidswirl یک محیط آنلاین برای کودکان است که با بازی ها،البوم های عکس ،ویدئو و موزیک و … کامل شده است. در این شبکه از طریق محیط کاربری ویژه والدین به آن ها اجازه می دهد تا تمام فعالیت های کودکان را تحت نظر داشته باشند و مطمئن شوند که همه آنچه کودکانشان استفاده می کنند مناسب آن هاست. با وجود این که ایده ای که برمبنای آن شبکه kidswirl شکل گرفته بسیار خوب و عالی است اما دقت و امنیت آن مانند شبکه های برتر اجتماعی نیست.

everloop

شبکه اجتماعی everloop یک محیط اجتماعی حلقه وار است که در آن کودکان می توانند صفحه اختصاصی خود را با تنظیمات دلخواه خود بسازند ،بازی های آنلاین انجام دهند،کالای مجازی خریداری کنند و در مورد آنچه که دوست دارند و برایشان مهم است از طریق ایمیل به جای چت صوتی و پیام صحبت کنند. والدین برای کنترل فرزندانشان در این شبکه می توانند فعالیت های فرزندانشان را در از لحاظ تناسب با سن آن ها نظر داشته باشند و از این که مزاحمی وارد حلقه دوستی فرندانشان نشود مطمئن باشند. Everloop یک شبکه اجتماعی جدید است که می تواند برای کودکان جانشین فیس بوک شود

penguin


penguin که توسط کمپانی دیسنی ساخته شده فراتر از یک جهان مجازی و بازی چندنفره است اما این شبکه در بین کودکان بسیار محبوب بوده و بسیاری از ویژگی های شبکه اجتماعی را در خود دارد.کودکان در این بازی خود را به عنوان یک پنگوئن به دیگران معرفی کرده و می توانند از طریق این بازی با سایر کودکان(پنگوئن ها) به وسیله چت یا ارسال شکلک ارتباط برقرار کنند. والدین می توانند از طریق اکانت ویژه ای که برای والدین در نظر گرفته شده در بازی ثبت نام کنند و ازاکانت خود فعالیت و ارتباط کودکانشان را به صورت نامحسوس تحت نظر داشته باشند.

Club penguin نمی تواند یک جایگزین برای شبکه های اجتماعی باشد ولی این بازی یک محیط اجتماعی برای کودکان کم سن و سال تر است تا بتوانند تعامل آنلاین ایمن و بدون خطر را فرابگیرند

Yoursphere


Yoursphere یک شبکه اجتماعی کودکانه است که شامل بازی،جایزه،نمادهای شخصی و دسترسی شخصی به بازی های اجتماعی موجود در جهان است. این شبکه اجتماعی ویژه کودکان به کاربران خود اجازه می دهد تا از دوستانشان به وسیله چت سوالات خود را بپرسند یا به سوالات دوستانشان جواب دهند و یا علاقه مندی هایشان را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.sphere علاقه مندی،شامل موزیک، ورزش، بازی، مد، هنر، حیوانات، سفر و… می شود. parentsphere کودکانی که سن آن ها زیر ۱۳ سال است نمی توانند بدون اجازه والدینشان در این شبکه ثبت نام کنند.فضای در نظر گرفته شده برای والدین در این شبکه می تواند به آن ها در کنترل و مشاهده پست های فرزندانشان کمک کند.

این شبکه اجتماعی یک فضای بسیار خوب و مناسب برای کودکان است تا به واسطه آن با ویژگی های شبکه های اجتماعی در تعامل باشند .

مترجم : زهره فاضل

ویراستار : محمود علی پور

برچسب ها :

پیغام شما