ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > عمومی > پیشخوان > برگزاری نخستین نشست نقد و تحلیل برنامه کودک مجموعه جزیره دانش

برگزاری نخستین نشست نقد و تحلیل برنامه کودک مجموعه جزیره دانش

برگزاری نخستین نشست نقد و تحلیل برنامه کودک مجموعه جزیره دانش

برگزاری نخستین نشست نقد و تحلیل برنامه کودک مجموعه جزیره دانش

نخستین جلسه نقد و تحلیل و ارزیابی برنامه های کودک با بررسی مجموعه جزیره دانش روز سه شنبه مورخ ۲۷ آذر ۹۷ ساعت ۱۶:۳۰ در اتاق جلسات آموزش و پژوهش سیما واقع در حوالی میدان ونک برگزار میگردد.

در این نشست به صورت تخصصی یک برنامه از زوایای مختلف برنامه سازی مورد تحلیل و ارزیابی قرار میگیرد. از جمله شاخص هایی که مورد تحلیل قرار خواهد گرفت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱٫ مخاطب شناسی برنامه :
۲٫ انتخاب موضوعات و مفاهیم :
۳٫ انتخاب قالب و ایده :
۴٫ زمان برنامه ( تناسب زمان با ظرفیت پذیرش مخاطب و حفظ ریتم برنامه و … )
۵٫ پژوهش و تحقیق قبل از برنامه و آیتم‌ها و یونیت‌های برنامه :
۶٫ نکات تربیتی و روانشناختی :
۷٫ نویسندگی متن کلی برنامه(ساده نویسی مباحث پیچیده روانشناختی و تربیتی )نویسندگی ( بخش مجری – بخش نمایش – وله ها و کلیپ ) و پیوستگی موضوعی با متن نوشتاری و ارتباط بخش های مختلف برنامه با هم :
۸٫ سوابق برنامه سازی و تهیه کنندگی
۹٫ کارگردانی هنری : ( سوابق – برسی انسجام بخش های مختلف برنامه در این بخش و مخاطب شناسی کارگردان و اینکه اصولا این کارگردان می تواند همان کارگردان تلویزیونی باشد و هماهنگی کارگردان هنری با کارگردان تلویزیونی )
۱۰٫ تصویربرداری و طراحی نور :
۱۱٫ طراحی دکور ( تناسب با تلویزیون – خلاقیت در ترکیب بندی رنگ و اجرا – طراحی و تناسب برنامه با فضاها و سن مخاطب و مقایسه آن با دکور های خارجی از این دست و… )
۱۲٫ طراحی لباس ( مجری – کارشناس و بازیگران و شرکت کنندگان در برنامه )
۱۳٫ طراحی لوگو و وله ها و میان برنامه ها :
۱۴٫ طراحی عروسک ( طراحی و فرم ظاهری – رنگ بندی – لباس – بازی عروسک – صدا – اندازه ظاهری و شکل عروسک – ویژگیهای عروسک )
۱۵٫ مجری و بازیگر : ( دیالوگ – اکتیو بودن – نحوه اجرا تک نفره و یا دونفره و یا بیشتر – سن و موقعیت سنجی و به روز بودن )
۱۶٫ تیتراژ ابتدایی و پایانی ( شعر – موسیقی- تصویر – تناسب با فضای برنامه – گرافیک – کارگردانی و خلاقیت هنری )

 

در این نشست اعضای محترم انجمن به نقد و تحلیل و ارزیابی برنامه خواهند پرداخت. سرکار خانم ها مینا هاشمی، فرزانه زحلی، مهناز آذین، نیره پروندی، لیلا زرقی و لیلا طبسی و جناب آقایان مصطفی مفاخری، سید احمد میرمعصومی، رضا حبیبی و مهدی نیک روش به صورت حرفه ای و تخصصی به نقد مجموعه جزیره دانش خواهند پرداخت.

مجموعه جزیره دانش به تهیه کنندگی جناب آقای سید محسن حسینی مورد نقد و تحلیل قرار خواهد گرفت. هر قسمت این برنامه دارای بخش‌های گوناگونی است که بخش اول آن انجام یک آزمایش علمی توسط ناخدا و ملوان است. در بخش دوم یکی از کودکان پُرکار میهن‌مان دربارۀ آزمایش علمی خود که قبلاً انجام داده و با آن آزمایش در مسابقات علمی شرکت کرده توضیح می‌دهد. سپس ناخدا و ملوان آزمایش علمی او را بررسی و توضیحات تکمیل کننده‌ای به ما می‌دهند. در بخش آخر نیز اطلاعات جالب و علمی دربارۀ یکی از حیوانات حیات وحش در اختیار ما قرار می‌دهند.

برچسب ها : ، ، ،

پیغام شما