ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > همکاران > فردای روشن کودک

فردای روشن کودک

فردای روشن کودک

موسسه فردای روشن کودک در فروردین ۱۳۸۹ فاز مطالعاتی خود را در حوزه تولید محتوای تخصصی کودک و خردسال شروع کرد و پس از فاز برنامه ریزی از تیرماه ۱۳۹۰ فعالیت خود را با تولید دو ماهنامه نبات و نبات کوچولو رسما آغاز کرد. از آن زمان تا امروز فردای روشن کودک  فعالیت خود در امر تولید محتوا را برای کودکان و خردسالان ادامه و گسترش داده است و علاوه بر حوزه محتوای مکتوب وارد عرصه محتوای دیجیتال نیز شده است به نحوی که در حال حاضر این موسسه دارای ۴ ماهنامه مکتوب، ۱ ماهنامه دیجیتال و ۷ اپلیکیشین می باشد که در ادامه به اختصار توضیح داده می شود.

لیست محصولات موسسه فردای روشن کودک :

۱- ماهنامه نی‌نی نبات: ماهنامه نی‌نی نبات اولین ماهنامه تخصصی برای گروه سنی زیر ۳ سال در ایران است که علاوه بر محتوای مناسب و کارشناسی شده این مجله برای مخاطب خود مانند داستان های کوتاه آموزشی تربیتی که به مهارت های شناختی خردسالان کمک می کند، دارای خصوصیات فیزیکی مناسب برای این رده سنی است. بدین معنی که کاغذ این مجله از نوع کاغذ سنگی ( از چوب تهیه نشده است) است به همین دلیل در برابر پاره شدن مقاوم و ضد آب نیز هست در نتیجه خردسال می تواند مجله را به همراه خود در حمام نیز ببرد و با آن سرگرم شود.

۲- ماهنامه نبات کوچولو: این ماهنامه برای رده سنی ۳-۷ سال طراحی‌شده است که علاوه بر محتوای علمی (دانستنی ها، آشنایی با زندگی حیوانات و …)، ادبی ( شامل شعر، قصه، داستان و افسانه ) و مهارتی (آموزش آشپزی، کاردستی و …)، دارای یک بخش ۱۶ صفحه ای بازی می‌باشد که یکی از نقاط تمایز این مجله به شمار می رود. از آنجایی که شعر مجلات نبات «آموزش و تفریح هدفمند» می باشد بازی هایی که در این بخش انتخاب می شوند کارشناسی شده اند تا علاوه براینکه خردسالان را سرگرم می کند، مهارت های شناختی و حل مسئله را نیز به صورت غیرمستقیم تقویت کند.

۳- ماهنامه نبات: این ماهنامه برای رده سنی ۷-۱۲ سال طراحی‌شده است که همانند ماهنامه نبات کوچولو علاوه بر محتوای علمی و ادبی و مهارتی که توسط هیئت تحریریه متخصص کارشناسی شده و بر اساس تجربه ۶ ساله خود از سلیقه مخاطب ایرانی خود و با همکاری شاعران و نویسندگاه و تصویرگران و مترجمان خوش ذوق ایرانی تولید می شوند، دارای ۱۶ صفحه بازی کارشناسی شده می‌باشد تا علاوه براینکه زمان مفرحی را برای کودکان رقم می زند ذهن آن ها را به چالش کشیده و آن ها را به صورت غیر مستقیم با مهارت حل مسئله آشنا کند و به آن ها کمک کند تا تفکر هدفمند و استنتاج را تجربه کنند.

۴- ماهنامه حیوانات شگفت‌انگیز: موضوع این ماهنامه محیط‌زیست و حیاط وحش برای کودکان از ۳ سال تا ۱۳ سال می‌باشد.این ماهنامه دارای دو بخش می باشد که در بخش اول مطالب برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال آماده می شود و بیشتر از تصاویر برای انتقال مفاهیم و اطلاعات استفاده می کند. در این بخش نیز صفحاتی به بازی های هدفمند با موضوع حیوانات اختصاص داده می شود. در بهش دوم مطالب ماهنامه محتوا به تدریج علمی تر می شود و اطلاعات بیشتری به همراه تصاویر به مخاطب گروه سنی ۷ تا ۱۳ سال ارائه می کند. هدف این مجله این است که با بالا بردن اطلاعات کودکان در مورد محیط‌زیست و موجودات زنده درون آن و به آن ها کمک کند تا شناخت بهتری نسبت به آن ها پیدا کنند. این  شناخت نسبت به نحوه زندگی موجودات زنده، باعث می شود تا احساس نزدیکی بیشتری با محیط‌زیست بکنند و سهم بیشتری در حفظ و نگهداری آن برای آن تعریف کند.

۵- ماهنامه آب‌نبات : این ماهنامه که برای کودکان گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال به‌صورت دیجیتال تولید و توزیع می‌شود به موضوعاتی مانند روش زندگی دیجیتال، اپلیکیشین ها، بازی‌ها، نرم‌افزارها، وب‌سایت‌ها و استاراپ ها می‌پردازد تا محتوایی جذاب و کاربردی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

۶- اپلیکیشن دنیای شیرین نبات: یک بستر  قدرتمند و منحصربه‌فرد برای ارائه سرویس‌ها و محصولات محتوایی است که به تمام فعالان حوزه کودک خدمات می‌ده و یک شبکه امن فضای مجازی را در دسترس کودک و خانواده قرار می‌دهد تا خانواده با ایجاد دسترسی‌های مورد تائید خود از امنیت محتوایی کودک خود در حال استفاده از فضای مجازی و اینترنت مطمئن باشد. این اپلیکیشین به‌صورت یک Launcher در برای دستگاه های هوشمند اندرویدی ارائه شده است و دارای بخش‌های کنترل والدین، اپ استور اختصاصی کودک، شبکه اجتماعی کنترل‌شده و امن، تماس امن با لیست تماس مورد تائید والد، فروشگاه کالاهای مرتبط با کودک مانند کتاب، اسباب‌بازی و … است. تمامی محتوا و محصولات دیجیتال موسسه فردای روشن کودک از طریق این فضا به دست مشتری می‌رسد.

۷- سایت و اپلیکیشین مامانبات: این اپلیکیشن یک شبکه اجتماعی تخصصی برای مادران و والدین است که نیازمند دریافت اطلاعات علمی و کاربردی هستند. محتوای این شبکه اجتماعی حول تربیت، روانشناسی و سبک زندگی کودک است.

۸- نبات تی وی:نبات تی وی اولین شبکه اینترنتی انیمیشن در ایران است و طرف قرارداد نبات شرکت باران تلکام می باشد که به‌عنوان IPTV از طرف سازمان صداوسیما مجوز گرفته است. این اپلیکیشین نمایش انیمیشین و کارتون با تیم جمع‌آوری محتوای حرفه ای و با همکاری با  دوبلور ها، گرافیسیت ها و انیماتورهای ایرانی تلاش می کند محتوای ویدیویی باکیفیتی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

۹- رادیو نبات: یک اپلیکیشن موبایلی است که محتوای غنی خود را که به‌صورت داستان و شعر و … را به‌صورت صوتی و با همکاری گروه صداپیشه حرفه‏ای و متخصص در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

۱۰- سفرهای رویایی: یک اپلیکیشن گردشگری برای کودک و خانواده می باشد که به آن ها کمک می کند تا تور ها و فعالیت های مناسب خود را انتخاب کنند و تجربه‌های گردشگری خود را به اشتراک بگذارند.

۱۱- کتابخوان دانی: دانی یک اپلیکیشن کتاب‌خوان حرفه‌ای کودک است که باهدف افزایش سرانه مطالعه کودکان با افزایش دسترسی کودکان به محتوای باکیفیت و کاهش هزینه‌های این دسترسی تولید شده است. ازآنجایی‌که دانی درصدد حمایت از تولید کتاب‌های تألیفی می‌باشد تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کتاب از ناشران فعال در حوزه کودک در کتابخانه خود قرار داده است. در ضمن این برنامه ابزار حمایت از نویسندگان و شعرا و تصویرگران مستقل با سیستم خود انتشاری نیز می باشد.

۱۲- دیجی نبات: اپلیکیشن قدرتمند ارائه نسخه دیجیتال مجلات نبات می باشد تا دسترسی به آرشیو مجلات نبات برای کاربران را به ساده ترین شیوه بر روی دستگاه های هوشمند فراهم کند.

تماس با ما شما می توانید از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۷ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۳با شماره تلفن های ۲۶۴۰۲۳۹۰-۲ تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید از طریق آدرس ایمیل info@nabaat.ir  و شماره تلگرام ۰۹۲۱۹۵۶۷۴۲۹ و از طریق صفحه اینستاگرام با آیدی @nabaat.ir در ارتباط باشید.

برچسب ها : ، ، ،

پیغام شما

  1. مهتاب مهربان گفت:

    سلام
    لطفا برای نصب اپلیکیشن بر روی ios راهنمایی بفرمایید
    با تشکر

  2. عليرضا معصومي گفت:

    نحوه سفارش مجله ماهنامه نبات ٧تا١٢