ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > بانک اطلاعات > مقالات > نرم افزار آموزش برنامه نویسی به کودکان

نرم افزار آموزش برنامه نویسی به کودکان

نرم افزار آموزش برنامه نویسی به کودکان

نسخه دانش آموزی زبان برنامه نویسی سیمرغ

برنامه نویسان نسخه دانش آموزی جوانان بین ۶ تا ۱۸ سال می باشند که می توانند بدون برخورداری از دانش برنامه نویسی ، برنامه های درسی مورد نیاز خود را به زبان مادری تولید کنند . این برنامه ها علاوه بر فرم معمولی می تواند در قالب داستان ، انیمیشن ، بازی نیز ارایه شوند .دانش آموزان بدون نگرانی از نحوه استفاده از قواعد زبان های برنامه نویسی به زبان مادری خود کدنویسی کرده و با استفاده از قالب های بصری ، برنامه های کاملا حرفه ای و بدون خطا را تولید می کنند . برنامه های تولید شده علاوه بر امکان انجام عملیات محاسباتی ، منطقی و گرافیکی ، قابلیت ارتباطات شبکه ای ، استفاده از دیتابیس ، کار با فایل ها و به اشتراک گذاری را داشته و مستقلا در تمام محیط سیمرغ قابل استفاده هستند .

زمان تولید یک برنامه دانش آموزی بسیار کوتاه و با کد منبع باز انجام می شود و با استفاده از امکان ترکیب برنامه های موجود ، در بسیاری از مواقع نیاز به کد نویسی از بین می رود . دستورات پایه ای مانند شرط ها ، حلقه ها ، حرکت ها ، کار با فایل ها و ارتباطات اینترنتی و مانند آن بصورت بصری در اختیار برنامه نویسان قرار گرفته شده است و همچنین امکان کدنویسی به زبان مادری کمک فراوانی به درک هرچه بهتر الگوریتم برنامه های با کد منبع باز را می نماید . هر برنامه در یک صفحه از دفتر مشق الکترونیکی تولید می شود که امکان پیوند به صفحات برنامه نویسی شده دیگر وجود دارد . این امکان نیز وجود دارد تا برنامه های تولید شده توسط برنامه نویس دیگری تکمیل تر شده و با قابلیت های جدیدتری عرضه گردد . امکان استفاده از توابع کتابخانه ای و زبان سیمرغ به دانش آموزانی که اصول برنامه نویسی را با این زبان یاد گرفته اند ، کمک می کند تا استراتژی های مهمی از جمله حل کردن مسایل ریاضی ، فیزیک ، شیمی و دیگر دروس را تجربه کرده ، بصورت نظام مند به تحلیل مسایل بپردازند ، بتوانند از زوایای مختلف به یک مساله نگاه کرده و همچنین خلاقیت و یادگیری مفهومی را جایگزین مطالب حفظی بنمایند . آنان می توانند تکالیف خود را با کیفیت بسیار بالاتر و در زمان کمتر و با هدف یادگیری مادام العمر به معلم خود تحویل داده و یا با دیگران به اشتراک بگذارند . دانش آموزان هنگام برنامه نویسی با این زبان بیش از آنکه احساس انجام یک کار علمی داشته باشند ، حس سرگرم کننده ای داشته و انگیزه آموزش آنان از اجبارهای محیطی به یک نیاز شخصی تبدیل می شود . دانش آموزان برنامه نویس با زبان سیمرغ یاد می گیرند که چگونه از خلاقیت خود در انجام یک کار گروهی بهترین استفاده را بنمایند.


مهندس خلیل ترابی تولید کننده نرم افزار سیمرغ

لازم به ذکر است که این زبان برنامه نویسی ۲۰خردادماه امسال در دانشگاه شریف تو سط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی خواهد شد و سپس مسابقات کدنویسی سراسری باهمکاری وزارت آموزش و پرورش ، وزارت ارتباطات و دانشگاه شریف برای اطلاع رسانی برگزار خواهد شد.

برچسب ها : ، ،

پیغام شما

  1. فریبا هنرمندی گفت:

    سلام . من مادر امیرحسین کلاس پنجم دبستان هستم . پسرم بسیار علاقمند به برنامه نویسی است .چطور می تونه از نرم افزار شما استفاده کنه؟