ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > عمومی > پیشخوان > زمان صحبت با معلم کودک

زمان صحبت با معلم کودک

زمان صحبت با معلم کودک

چگونه بفهمیم چه زمانی نیاز است با معلم فرزندمان صحبت کنیم؟

متاسفانه برخی پدر مادرها به دلایل مختلف نسبت به دیدار حضوری و صحبت با معلم فرزند خود ترغیبی نشان نمی دهند. از آنجایی که ارتباط مداوم والدین با معلم دارای اثرات مثبت فراوان بوده و از ایجاد مشکلات متعدد یا سوتفاهم های ساده جلوگیری می کند، همواره باید این ملاقات ها را جدی گرفت. حتی اگر به دلایل مختلفی چون مشغله ی کاری و… قادر به ملاقات حضوری با معلم فرزند خود نیستید از طریق تلفن، ایمیل، یا شبکه های اجتماعی با او درارتباط باشید. خوشبختانه عصر تکنولوژی همه چیز را ممکن ساخته است.


اگر موارد زیر را مشاهده کردید حتما با معلم فرزندتان صحبت کنید:

  1.  وقتی میبینید نظر فرزندتان نسبت به مدرسه تغیر کرده است: اگر کودکتان قبلا عاشق مدرسه بوده اما اکنون با گریه به مدرسه می رود یا داخل سرویس مدرسه اش با بچه های دیگر دعوا می کند و به عبارتی پرخاشگر شده است، احتمالا باید مشکلی میان او و همکلاسی(های)ش رخ داده باشد. در اینگونه موارد، معلم می تواند نقش بسزایی در مداخله و کمک به دانش اموز و درنتیجه، پیشگیری از مشکلات بعدی داشته باشد.
  2.  اگر میبینید درس یا تکالیف فرزندتان زیادی سخت یا زیادی آسان است: برای رسیدن به پیشرفت مورد نظر، فرزندتان باید بتواند کتاب هایش را حداقل با ۹۰% صحت بخواند. هرچند گاهی خواندن بعضی کتاب های خیلی راحت باعث ایجاد اعتماد به نفس و بالا بردن سرعت خوانش کودک می شود، اما در بیشتر مواقع لازم است کودک برای تمرین مهارت های جدید و افزایش دانش لغات، کتاب های دشوار تری بخواند. این موضوع برای انجام تکالیف درمنزل هم صحت می کند.
  3. اگر میبینید یادداشت های معلم زیر برگه ی فرزندتان نامفهوم است: یادداشت های معلم زیر برگه ی دانش آموز یا درحاشیه ی دفتر و تمرین های مثلا ریاضی او می تواند برای والدین بسیار کمک کننده باشد.

به یاد داشته باشید:

داشتن یک ارتباط موثر میان والدین با معلم به نفع همه است. در ارتباط بودن، سوال پرسیدن، و حل مشکلات پیش از آنکه خیلی بزرگ شوند راه هایی برای ایجاد رابطه ی قوی به شمار می رود.

نویسنده و مترجم: زهرا وکیلیان مبارکه

منبع:

www.readingrockets.org

برچسب ها : ،

پیغام شما