ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > درک نیاز امروز کودک و نوجوان، لازمه نویسندگی برای آنان

درک نیاز امروز کودک و نوجوان، لازمه نویسندگی برای آنان

درک نیاز امروز کودک و نوجوان، لازمه نویسندگی برای آنان

به طور قطع نمایشگاه یک فرصت طلایی برای علاقمندان به کتاب است تا آنچه را که دوست دارند پیدا کنند.

نویسنده کودک و نوجوان گفت: نویسنده کودک و نوجوان باید به نیازهای امروز کودکان از جمله توانایی حل مشکل کنترل خشم و افزایش جراتمندی و … بیشتر توجه کند و در این راستا بنویسید.

فاطمه موسوی از مربیان توانمند ادبی کانون پرورش فکری مرکز سامن در معرفی خود می‌گوید: از سال ۸۵ نوشتن را شروع کردم و سال ۸۶ با برگزیده شدن داستانم در جشنواره داستان نویسی سراب استان مازندران با انگیزه بیشتر و البته به شکل حرفه‌ای‌تر نوشتن را ادامه دادم.

این مربی ادبی مرکز سامن ادامه داد: از آن سال به بعد در مسابقات و جشنواره‌های مختلف شرکت کردم و بیش از ۲۰ عنوان برگزیده کشوری و استانی را به خودم اختصاص دادم.

وی به رتبه‌های خود اشاره و اظهار کرد: برگزیده جشنواره داستان‌نویسی استان گرگان سال ۹۱، برگزیده جشنواره رضوی سمنان سال ۹۸ و داستان بلندم در جشنواری رضوی سمنان حایز رتبه شده است اما هنوز کتابی از من چاپ نشده اما در حال رایزنی برای چاپ از طریق انتشارات کانون و میچکا هستم.

موسوی با بیان اینکه به مدت ۱۲ سال است که مربی ادبی کانون همدان هستم، افزود: کار با کودکان و توجه به ویژگی‌های خلقی و حساسیت‌های روحی آنها باعث شد که به نوشتن داستان با رویکرد روانشنایی برای کودکان روی بیاورم و یک سال است که عضو هیئت تحریریه مجله قندک هستم و داستان‌هایی که برای کودکان می‌نویسم در این مجله چاپ می‌‍شود.

وی در پاسخ به این سوال که یک نویسنده کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، گفت: نویسنده کودک و نوجوان باید به نیازهای امروز کودکان از جمله توانایی حل مشکل کنترل خشم و افزایش جراتمندی و … بیشتر توجه کند و در این راستا بنویسید.

وی خاطرنشان کرد:  یک مربی ادبی باید با کودک و نوجوان مهربان و با حوصله باشد و دست کودک را بگیرد و توجهش را به خوب دیدن و خوب شنیدن جلب کند و به او کمک کند قدرت تخیل و تداعی‌اش را افزایش دهد و کم کم با دنیای شگفت‌انگیز کلمات او را آشنا کند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

پیغام شما