ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > عمومی > پیشخوان > مصاحبه با آقای الکسی دومین Aleksei Mikhailovich Dyomin از روسیه

مصاحبه با آقای الکسی دومین Aleksei Mikhailovich Dyomin از روسیه

مصاحبه با آقای الکسی دومین Aleksei Mikhailovich Dyomin از روسیه

مصاحبه با آقای الکسی دومین Aleksei Mikhailovich Dyomin از روسیه

بله جزو هیات داوران در روسیه بوده ام، جشنواره بین المللی کروک اوکراین که بین روسیه و اوکراین بوده است حضور داشته ام. جشنواره بین المللی سوزدال در روسیه بوده است و داوری خیلی کار سختی است زیرا نیاز هست که تصمیم بگیرید چه فیلمی بهتر است و حتی فیلم های همکاران را مورد قضاوت قرار بدی چرا که انیماتور ها در سراسر دنیا یک خانواده بزرگ هستند.

اثر «گربه‌ها در باران» 

۲۰۰ فیلم بسیار زیاد است و این جشنواره کوچکی نبود و بسیار بزرگ و خوب است و درباره کیفیت فیلم های جشنواره نیز، شاهدیم که بهترین فیلمسازان برجسته در سراسر دنیا حضور دارند. کار کردن و جزو هیات داوران بودن باعث می شود خیلی چیزها یاد بگیریم و این بسیار برای ما مفید بوده است. من این فیلم ها را حتما به شاگردانم نشان خواهم دادم و این گونه باعث نزدیک تر شدن ما به هم می شود.

همانطور که یک فیلمساز روسی گفته اند، در فیلم همه چیز مهم است و از هر چیزی می توانید استفاده کنید تا داستانی را بیان کنید و هر موادی می تواند به شما برای ساختن داستانتان کمک کنند و شخصیت خودشان را داشته باشند و فیلم سازی کنید. همانطور که آب می تواند دستمال را خیس کند و کاغذ کاملا حالت خود را از دست دهد، آتش هم میتواند همه چیز را از بین ببرد و این همان انیمیشن است و این همان احساسات و تکنیک ها در انیمیشن است. شما می تواند با دست هایتان کارهای زیادی انجام دهید و حتی بیشتر از کامپیوتر زیرا شما با دست هایتان می توانید همه چیز را لمس کنید ولی با کامپیوتر فقط می توانید ببینید و بشنوید ولی از همه مهمتر فکر و احساسات شما می باشد که چگونه از ابزار مختلف استفاده نمایید.

فیلم هایی که از روسیه بودند خوب بودند ولی بهترین نبودند. ولی اگر بخواهم صادقانه بگویم، انتخابم کشور فرانسه است ولی هیچ معنایی ندارد که بگویم روی قضاوتم اثر داشته است چراکه این ها بیشتر انیمیشن های خانوادگی بودند. فیلم های الکسی الکسی از فرانسه از آن جمله بودند که امسال توانستم ارتباط خوبی باهاشون برقرار کنم که از فیلمسازان و استادان قدیمی فرانسه هستند و از آنها ما داریم یاد می گیریم. بنابراین من فرانسه را از همه بهتر می بینم. اما این فقط نظر من هست و تاثیری در نمره دهی من نداشته است.

برای فیلم های مختلف امتیاز ۴ تا ۱۰ نمره گذاری می کنم.

خیلی سخته چون نمی توانید بدون داستان فیلمی را بسازید. درماتولوژی در فیلم بسیار مهم هستند چرا که بسیاری از مردم درباره آنها اشتباه می کنند و هر کسی ممکنه اشتباه کند. این مسئله ای است که در این جشنواره برای همه کشورها کمیاب و نادر بود، در حالیکه شما نیاز به یک داستان خوب دارید که موضوع را به خوبی بیان کند وگرنه دیگران نمی توانند متوجه داستان شوند و اینجوری انیمیشن کارکرد خود را از دست می دهد.

برچسب ها : ، ،

پیغام شما