ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > چاقی بلای جدید جان نوجوانان ایرانی

چاقی بلای جدید جان نوجوانان ایرانی

چاقی بلای جدید جان نوجوانان ایرانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران از افزایش چاقی به دلیل سبک زندگی نامناسب خبر داد و گفت که ۱۷ درصد نوجوانان مبتلا به چربی خون هستند.

علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: غلظت های غیر طبیعی چربی خون سبب بروز بیماری های غیر واگیر از جمله قلبی و عروقی و پرفشاری خون خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بر اساس آخرین پیمایش انجام شده، چربی خون در گروه سنی نوجوانان حدود ۱۴ تا ۱۷ درصد است که این عدد در بزرگسالان ۱۹ تا ۲۸ درصد گزارش شده است. 

وی بیان کرد: مطالعات نشان می دهند که با توجه به افزایش روند چاقی، سبک زندگی نادرست و عدم تحرک بدنی مناسب در افراد تغییرات چربی خون در بزرگسالان مطلوب بوده است که این موضوع نشان دهنده افزایش دانش سلامت مردم از طریق رسانه های ارتباط جمعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: مطالعات نشان می دهند که با توجه به این که میزان تغییر غلظت خونی چربی ها کاهش چشمگیری پیدا کرده اما این عدد در بیماران قلبی و عروقی مورد درمان قرار نگرفته است.

زالی تاکید کرد: غلظت های غیر طبیعی چربی خون سبب بروز بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی و عروقی، پر فشاری خون و دیابت در افراد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با افزایش یک واحدی ‌در نسبت کلسترول خطر ابتلا به پر فشاری خون در بین زنان ۲۰ درصد و خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در مردان حدود ۳۰ درصد افزایش می یابد.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما