ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح گرسنه و وحشت‌زده هستند

یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح گرسنه و وحشت‌زده هستند

یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح گرسنه و وحشت‌زده هستند

سازمان‌های بین‌المللی از جمله یونیسف با هشدار درباره ناامنی غذایی شدید در سراسر غزه اعلام کردند که تنها در رفح ۶۰۰ هزار کودک از ترس و گرسنگی رنج می‌برند و هیچ جای امنی برای رفتن ندارند.

در میان هشدارهای شدید درباره قحطی و گرسنگی در سراسر غزه در سایه تجاوزات و محاصره‌ای که رژیم اشغالگر به این منطقه تحمیل کرده است، سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی اعلام کرد که بحران ناامنی غذایی در نوار غزه به مرحله وحشتناکی رسیده و علائم قحطی در شمال این منطقه آشکار شده است.

بحران ناامنی غذایی شدید در نوار غزه

این سازمان در ادامه گزارش داد که نابودی زنجیره تولیدات کشاوری منجر به وخامت وضعیت امنیت غذایی مردم غزه شده و نشانه‌های قحطی در شمال این منطقه دیده می‌شود و برای نخستین بار از زمان تشدید درگیری‌ها در غزه، تیم‌های ما توانستند غذای مورد نیاز حیوانات را وارد غزه کنیم.

۶۰۰ هزار کودک در رفح گرسنه و وحشت‌زده هستند

از سوی دیگر صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) هم اعلام کرد که ۶۰۰ هزار کودک در رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه از گرسنگی و ترس رنج می‌برند و در معرض خطر حمله اسرائیل هستند.

این سازمان با انتشار تصاویری غم‌انگیز از وضعیت وخیم کودکان غزه خواستار آتش بس دائمی و فوری در غزه و ورود مستمر و بی قید و شرط کمک‌های انسانی به این منطقه شد.

«جیمز الدر» سخنگوی یونیسف با اشاره به اینکه علاوه بر شمال غزه، سایر مناطق هم از پیامدهای هولناک جنگ رنج می‌برند و خطر گرسنگی و قحطی همه مردم غزه را تهدید می‌کند گفت که به کودکان و خانواده‌های وحشت‌زده از حملات اسرائیل گفته شده بود که رفح امن است و به آنجا بروند. اما با این وجود حملات وحشیانه‌ای به این منطقه انجام شد.

وی افزود که رفح امروز درواقع شهر کودکان است و ۶۰۰ هزار کودک دختر و پسر اینجا زندگی می‌کنند. این کودکان در رفح محاصره شده‌اند و جای امنی برای رفتن ندارند و هرروز در معرض تهدید اسرائیل برای حمله نظامی به این منطقه قرار دارند.

الدر با اشاره به اینکه مادران و پدران هر روز سعی می کنند با وجود ترس و گرسنگی به فرزندان خود امید بدهند، گفت: واژه امید درحال حذف شدن از فرهنگ لغت غزه است و ما از همه کسانی که درد و رنج پدر و مادرها در قبال فرزندانشان را درک می‌کنند می‌خواهیم این رنج را در رفح متوقف کنند.

در شرایطی که کودکان غزه بزرگترین قربانی جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و جنگ گرسنگی این رژیم علیه غزه هستند، «فیلیپ لازارینی» کمیسرکل آژانس آنروا، جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در غزه را جنگ علیه کودکان دانست و گفت که تعداد کودکانی که تنها در ۴ ماه در غزه جان خود را از دست داده‌اند از همه کودکانی که در خلال ۴ سال در همه درگیری‌های جهان جان باخته‌اند بیشتر است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله‌ای به نقل از یک پزشک که مدتی در غزه بوده است اعلام کرد که بیشترین عامل مرگ‌ومیر کودکان غزه بمباران بوده است و تعداد زیادی هم به‌دلیل بیماری‌های ناشی از جنگ و نیز گرسنگی جانشان را از دست داده‌اند.کودکان، مادران باردار و شیرده و افراد دارای معلولیت بیشتر در معرض خطر سوءتغذیه هستند، زیرا اسرائیل همچنان از ورود مقادیر کافی غذا و آب به داخل غزه جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن بمباران سیستماتیک نانوایی‌ها و تولیدات کشاورزی نیز ادامه دارد و ۹۵ درصد ساکنان غزه از ناامنی غذایی رنج می‌برند.

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد که کودکان غزه هر روز در معرض جنگ و وحشت و گرسنگی هستند؛ درحالی که جهان فقط نشسته و تماشا می‌کند. غزه دیگر برای بیش از یک میلیون کودکی که در آن هستند جای مناسبی برای زندگی نیست.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما