ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > حفظ روزانه یک آیه در طرح ملی “مستورا”

حفظ روزانه یک آیه در طرح ملی “مستورا”

حفظ روزانه یک آیه در طرح ملی “مستورا”

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال طرح ملی مستورا در ماه مبارک رمضان  تحت عنوان سطر سطر زندگی با آیه‌ها شکل گرفته که همه اضلاع کشور پای کار آمده‌اند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به  برنامه‌های ماه مبارک رمضان بیان کرد: امسال طرح ملی مستورا در ماه مبارک رمضان  تحت عنوان سطر سطر زندگی با آیه‌ها شکل گرفته که همه اضلاع کشور پای کار آمده‌اند.

وی با بیان اینکه حفظ عمومی روزانه یک آیه در ماه مبارک رمضان که در مجموع ۳۰ آیه می‌شود، گفت: در مراسمات جزء خوانی توضیحاتی داده خواهد شد که به بحث تدبر و عمل کردن به آیات قرآن اشاره‌ای می‌شود.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه طرح مسطورا یک نوع هم افزایی بین دستگاه‌ها به وجود می‌آورد، بیان کرد: مبلغین در ماه مبارک رمضان برای کار تبلیغی خود باید از این طرح استفاده کنند و لذا در برنامه جزء خوانی این طرح نیز مدنظر است‌. 

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: اجرای ۱۵۰ قرار قرآنی، استفاده از ظرفیت‌ هیئت‌های مذهبی برای برگزاری دوره‌های قرآنی در منازل با بهره‌گیری از ۱۲۰۰ مبلغ از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان است.

شیوه‌هایی که برای توانمندسازی دختران ضرورت دارد

حجت‌الاسلام محمد قناعت، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه قرارگاه نوجوانه دارای برنامه‌های بسیار خوبی است، گفت: برای توانمندسازی دختران شیوه‌هایی که ضرورت دارد در قالب موضوعات متفاوت در اواخر بهمن رویدادی با عنوان شیرین بیان برای دختران ۱۵ تا ۱۸ سال با موضوع فن بیان تشکیل شد.

وی بیان کرد: این گروه در قالب ۱۰ تیم ۷ نفره پاسخگوی مسائل روز جامعه بودند که به صورت تبیین به آن پرداخته شد و در آخر نیز سه گروه برتر نامیده شدند.

باید از ظرفیت جوانان در بحث جهاد تبیین استفاده کرد

امید هادیان مهر، مدیر قرارگاه نوجوانه استان بیان کرد: سال ۱۴۰۰ دستور رهبری بر جهاد تبیین اعلام شد و بهترین ظرفیت برای استفاده از این فرمان رهبری، ظرفیت نوجوان بود لذا سازمان تبلیغات اسلامی درصدد راه اندازی قرارگاه‌ای به نام نوجوانه برآمد، که یک نمونه کار جهاد تبیین در عرصه نوجوان و رسانه است.

وی بیان کرد: نوآوین یعنی شهید آوینی‌های امروز که همانند شهیدآوینی روایت فتح داشتند و این نوجوانان در عرصه جهاد تبیین روایت پیشرفت و انقلاب را خواهند داشت و لذا باید از ظرفیت نوجوانان برای عرصه جهاد تبیین استفاده کرد.

حجت‌الاسلام هادیان‌مهر اظهار کرد: اولین رویداد در طبس در تاریخ ۳ تا ۶ اسفند شکل گرفت که ۲۵۰ دانش آموز رأی اولی با همکاری معاونت تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی پای کار آمدند و کلاس‌هایی در حوزه رسانه و تبیین گری با حضور اساتیدی مجرب از تهران و  برای بحث رسانه برگزار گردید.

 مسئول قرارگاه نوجوانه افزود: رویداد نوآوین در قالب روایت‌های متفاوتی تشکیل شده و مسابقاتی که از طرف تهران برگزار شد استان خراسان جنوبی بین ۱۳ استانی که شرکت کردند بهترین و برترین معرفی گردید و به عنوان نمونه و الگو معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از این گروه نوآوین در طرح مستورا نیز استفاده می‌شود، گفت: ۸۵ نفر در طرح نوآوین هستند که ۲۵ نفر آن منتخب شده‌اند و برای طرح مسطورا فعالیت خواهند داشت

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما