ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > عمومی > پیشخوان > جدایی Come Away

جدایی Come Away

جدایی Come Away

جدایی Come Away

آلیس هشت ساله (کیرا چانسا)، برادر بداخلاقش پیتر (جردن ای. نش) و خواهر و برادر بزرگترشان دیوید (ریس یتس) در یک تابستان شاد در حومه لندن در حال بازی هستند. با تشویق پدر و مادرشان جک و رز (دیوید اویلوو و آنجلینا جولی)، مهمانی های چای ساختگی بچه ها، دعوای شمشیر و ماجراجویی کشتی دزدان دریایی با وقوع یک تراژدی ناگهانی به پایان می رسد. پیتر، که مشتاق است برای والدین غمگین و نابسامان خود قهرمان شود، با آلیس به لندن سفر می‌کند، جایی که آنها سعی می‌کنند یک میراث ارزشمند را به صاحب رهن‌خانه شوم معروف به C.J (دیوید گیاسی) بفروشند. با بازگشت به خانه، آلیس به دنبال پناهگاه موقت در یک سوراخ خرگوش شگفت‌انگیز است، در حالی که پیتر برای همیشه از واقعیت با ورود به قلمروی جادویی به عنوان رهبر “پسران گمشده” فرار می‌کند.قصه Come Away درباره پیتر پن و خواهرش آلیس است. در واقع این فیلم بیشتر پیش درآمدی بر داستان‌های پیتر پن و آلیس در سرزمین عجایب است.

  • نکته : این فیلم برای کودکان مناسب نیست و مناسب رده نوجوان است چرا که بر اثر مرگ برادر بزرگتر و نشان دادن غرق شدن آن برای برخی رده های حساس میتواند ایجاد ترس و اختلال نماید و همین مورد باعث وسواس در بازی و ترس از مردن نزدیکان شود.
  • سه شخصیت کودک و نوجوان در این فیلم وجود دارد. برادر بزرگتر که مودب و منظم است توسط پدر تشویق میشود و بورس تحصیلی میگیرد و به همین دلیل لایق حمل میراث خانوادگی که ساعتی گرانبهاست میشود و برادر کوچکتر حسادت میکند. اما این حسادت به عرصه ظهور نمی رسد چرا که در پی یک بازی کودکانه و ماجراجویانه برادر بزرگتر به درون رودخانه می افتد و غرق میشود. پس از این حادثه مادر به طور مخفی به الکل روی می آورد و منزوی میشود و خاله بچه ها زمام امور را به دست میگرد و او که فردی نژادپرست است و از شوهر خواهرش متنفر است سعی میکند دختر خانواده را به شکلی که مناسب لردهای اگلیسی است بار بیاورد. برادر کوچکتر نیز که میبیند پدر در دام بدهی افتاده و از غم مرگ فرزند کمر خم کرده در معامله ای ناعادلانه ساعت گرانبها را به مردی (که بعدا متوجه میشود عموی کوچکش بوده میروشد و عموی کوچکش که دقیقا همان حسادت بالفعل شده است که چرا پدرشان ساعت را به برادر بزرگتر داده) میدهد که در قبال آن پول تقلبی به او میدهد. ناگهان در فضایی فانتزی تر از قبل برادر کوچکتر به صورت پیتر پن ظهور میکند و انتقام از عمویش میگیرد و هر بار به سفری میرود و برای آنها گنج های گرانبها به ارمغان می آورد. و آلیس دختر خانواده با خوردن الکلی که مادر قایم کرده تبدیل به آلیس در سرزمین عجایب میشود.
برچسب ها : ، ،

پیغام شما