ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > بانک اطلاعات > پایان نامه > بررسی خط مشی گذاری صدا و سیما

بررسی خط مشی گذاری صدا و سیما

بررسی خط مشی گذاری صدا و سیما
  • عنوان پایان نامه : بررسی خط مشی گذاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حوزه برنامه سازی کودک و نوجوان(سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۴) روش تئوری زمینه ای(گراندد تئوری)
  • دانشجو : فهیمه صمدی
  • استاد راهنما: مجید مختاریان پور
  • دانشگاه: تهران ( دانشکده مدیریت )
  • رشته : مدیریت رسانه
  • مقطع : کارشناسی ارشد
  • تاریخ دفاع : شهریور ۹۴

چکیده :

با توجه به رشد روزافزون حضور رسانه ها در زندگی ما و فرزندانمان، توجه به نحوه ارتباط و میزان اثرات آنها بر ما و فرزندمان نیز افزایش یافته است. در میان رسانه های موجود تلویزیون در زندگی فرزندان ما نقش پررنگ تری را ایفا می کند. با توجه به کارکردهای آموزشی، سرگرمی و اطلاع رسانی تلویزیون و میزان اثرپذیری چندین برابری کودکان و نوجوانان از تلویزیون نسبت به بزرگسالان، نقش و رسالت مدیران و برنامه سازان تلویزیون بسیار مهم و خطیر است. در این پژوهش وضعیت خط مشی گذاری سازمان صدا و سیمای ج. ا. ا را در حوزه برنامه سازی کودک و نوجوان در دوره زمانی سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ مورد بررسی قرار دادیم. سوال اصلی پژوهش این است که در فرآیند برنامه سازی برای کودکان و نوجوانان ازابتدای سیاست گذاری تا تولید و پخش برنامه ها چه روی می دهد و در این میان نقاط اصلی و اثرگذار بر ساخت برنامه ها چیست؟ آیا آنچه تولید و پخش می شود حاصل خط مشی گذاری هاست یا خیر؟
برای این منظور از روش نظریه داده بنیاد بهره جسته و برای جمع آوری داده ها نیز از مصاحبه نیمه عمیق با مدیران سازمان صدا و سیما، برنامه سازان و کارشناسان حوزه کودک و نوجوان استفاده شد. سپس داده ها با روش کدگذاری تحلیل و مقوله ها ظاهر شدند. از میان ۱۲ مقوله ظاهر شده ، تقدم اولویت های ذهنی و سلیقه ای مدیران گروه کودک و نوجوان و تهیه کنندگان مقوله محوری شناخته شد که نقش اساسی را در برنامه های تولید شده دارند و بقیه مقوله ها در یک مدل نظری با مقوله محوری مرتبط شدند.
واژگان کلیدی: خط مشی گذاری عمومی، خط مشی گذاری رسانه ای، برنامه کودک و نوجوان

برچسب ها : ، ، ،

پیغام شما

  1. اردستانی گفت:

    این پایان نامه در ایران داک ثبت نشده، چطور می توان به آن دسترسی داشت؟