ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > ششمین نشست همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال: گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها

ششمین نشست همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال: گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها

ششمین نشست همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال: گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها

انجمن تخصصی کودک و رسانه با همکاری بنیاد ملی بازی های دیجیتال و ساترا برگزار می‌شود:
موضوع: مصرف بازی‌های دیجیتال در کودکان و نوجوانان و چالش‌های تنظیم‌گری

زمان: دوشنبه، ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۳
ساعت: ۱۴ تا ۱۶
مکان: سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی

سخنرانان:

مهندس رضا احمدی
مدیر اسبق نظام رده‌بندی سنی بنیاد ملی باز‌ی‌های رایانه‌ای و مدرس سواد رسانه

جناب آقای امیرمحمد بهامیر
مدیر واحد ارزیابی کدومو‎

دکترمهشید شهیدی
دبیرعلمی هفتمین همایش بین‌المللی بازی‌های دیجیتال

دبیر نشست:
دکتر محمدحسین ترکمان
علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند تا آخر امشب به این شماره در بله یا ایتا جهت هماهنگی حضور اطلاع و پیام دهند.
خانم نادری ۰۹۱۳۲۹۶۷۳۰۷ – مسئول کمیسیون پژوهش
موضوع مصرف بازی‌های دیجیتال در کودکان و نوجوانان و چالش‌های مرتبط با تنظیم‌گری آن، مقوله‌ای پیچیده و چندوجهی است. نقد این متن می‌تواند شامل جنبه‌های مختلفی باشد که به تحلیل و بررسی عمیق‌تری نیاز دارند.
جنبه‌های مثبت مصرف بازی‌های دیجیتال:
توسعه مهارت‌های اجتماعی: بازی‌های آنلاین می‌توانند به تقویت روابط اجتماعی و تعاملات گروهی کمک کنند.
یادگیری مهارت‌های جدید: بسیاری از بازی‌ها شامل حل مسئله، تفکر انتقادی و خلاقیت هستند که می‌توانند به یادگیری کودک و نوجوان کمک کنند.
تسکین استرس و اضطراب: بازی کردن می‌تواند به عنوان یک راه فرار از مشکلات روزمره و کاهش استرس عمل کند.
چالش‌های مصرف بازی‌های دیجیتال:
اعتیاد به بازی: یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در مورد مصرف بازی‌های دیجیتال، اعتیاد به آن‌ها است که می‌تواند منجر به مشکلات جدی در تحصیل، روابط اجتماعی و سلامت روان شود.
آسیب به سلامت جسمی: نشستن طولانی‌مدت و بازی کردن می‌تواند منجر به مشکلاتی نظیر چاقی، دردهای عضلانی و مشکلات بینایی شود.
قرارگیری در معرض محتوای نامناسب: برخی از بازی‌ها ممکن است محتوای خشونت‌آمیز یا نامناسب برای سن کودکان را شامل شوند.
چالش‌های تنظیم‌گری:
عدم وجود استانداردهای یکسان: تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی در دولت‌ها و کشورهای مختلف باعث می‌شود که هیچ استاندارد بین‌المللی ثابتی برای تنظیم‌گری وجود نداشته باشد.
حفظ حریم خصوصی: بازی‌های آنلاین جمع‌آوری داده‌های کاربر را در بر دارند و این می‌تواند خطرات مرتبط با حریم خصوصی را به همراه داشته باشد.
شناسایی محتوای نامناسب: دشواری در تشخیص و تنظیم محتوای مناسب برای سنین مختلف، چالشی کلیدی برای تنظیم‌گران است.
به طور کلی، مصرف بازی‌های دیجیتال در کودکان و نوجوانان می‌تواند هم جنبه‌های مثبت و هم منفی فراوانی داشته باشد. نیاز به یک رویکرد متعادل برای تنظیم‌گری وجود دارد که از یک سو فواید آن را مدنظر قرار دهد و از سوی دیگر، چالش‌ها و خطرات آن را مدیریت کند. گفتگو میان دولت‌ها، والدین و تولیدکنندگان بازی برای ایجاد راهکارهایی موثر جهت تنظیم‌گری می‌تواند به بهبود وضعیت موجود کمک کند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما