ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > عمومی > پیشخوان > معرفی انیمیشن ماموریت کاتماندو ماجراهای نیلی و سایمون-Mission Kathmandu: The Adventures of Nelly & Simon

معرفی انیمیشن ماموریت کاتماندو ماجراهای نیلی و سایمون-Mission Kathmandu: The Adventures of Nelly & Simon

معرفی انیمیشن ماموریت کاتماندو ماجراهای نیلی و سایمون-Mission Kathmandu: The Adventures of Nelly & Simon

داستان این کارتون در سال ۱۹۵۶ رخ میدهد، جایی که یک کارآگاه تازه کار به صورت تصادقی با سایمون پیکارد دستیار تحقیقات دانشگاه محلی آشنا میشود و آن دو مصمم به یافتن یک آدم برفی نفرت انگیز در کوهستانی برفی میشوند. آنها باید به هیمالیا بروند و با خطرانی که در پیش رویشان است دست و پنجه نرم کنند. در این سفر که با کشتی از کبک کانادا آغاز میشود تا به نپال و سمت قله اورست بروند و این غول افسانه ای اورست را پیدا کنند.
که با جوانی به نام تمزین که بهتر است نامش تغییر کند چرا که نام کوچک دالایی لاما رهبر معنوی بوداییان تبت است که علاقه خاصی به آمریکا دارد و موافق نظام سلطه است.

داستان اصلی این اثر با موضوع داروینیسم است. یعنی این دانشمند برای اینکه اثبات کند بین حلقه مفقوده میمون و انسان یک موجود دیگر وجود دارد به این سفر میرود و به دنبال پیدا کردن سرنخی از وجود یتی ها یا غول های برفی است تا این مسئله را اثبات کند. در ویراستاری این اثر باید باید دقت شود تا موضوع داروینیسم به محاق برود و این کار میتواند به این شکل انجام پذیرد که اشاره کنیم یک میمون هایی وجود داشتند که بر اثر تغییرات آب و هوایی مجبور شدند از جنگل فرار کنند و به کوهستان بروند و در آنجا رنگ پوستشان سفید شد و بعد هم پشمالو شدند و واقعا وجود دارند. و اینکه در سفر کوهنوردان به آن اشاره شده توهم حاصل از سفر در کوهستان نیست.

نکات مثبت:
رویکرد علمی: فیلم به خوبی به موضوع تکامل انسان و وجود موجوداتی مانند پاگنده می‌پردازد و سعی می‌کند این مفاهیم را به صورت ساده و قابل فهم برای کودکان توضیح دهد.
شخصیت‌های جذاب: نلی و سایمون به عنوان شخصیت‌های اصلی، بسیار دوست‌داشتنی و قابل‌ارتباط هستند. سایر شخصیت‌های فیلم نیز هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و به جذابیت داستان می‌افزایند.
ماجراجویی و هیجان: داستان فیلم پر از ماجراجویی و هیجان است و کودکان را به راحتی درگیر خود می‌کند.
تصاویر زیبا: تصاویر فیلم بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند و به خوبی فضای کوهستان‌های هیمالیا را به تصویر می‌کشند.
پیام آموزنده: فیلم به کودکان می‌آموزد که برای کشف حقایق باید کنجکاو باشند و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

نکات منفی:
سادگی بیش از حد برخی مفاهیم: در برخی موارد، ساده‌سازی بیش از حد مفاهیم علمی ممکن است برای کودکان بزرگ‌تر کمی خسته‌کننده باشد.
تکرار برخی صحنه‌ها: در برخی قسمت‌های فیلم، تکرار برخی صحنه‌ها و دیالوگ‌ها ممکن است کمی خسته‌کننده باشد.

نتیجه‌گیری:
ماموریت کاتماندو: ماجراهای نلی و سیمون” یک انیمیشن مناسب برای کودکان است که به خوبی توانسته مفاهیم علمی را با داستان‌پردازی جذاب ترکیب کند. این فیلم می‌تواند برای کودکان علاقه‌مند به علم و ماجراجویی بسیار جذاب باشد.
این اثر انیمیشنی و جذاب که در سفر رخ میدهد مناسب برای نوروز میباشد.
برچسب ها : ، ، ،

پیغام شما