ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > عمومی > پیشخوان > معرفی فیلم سینمایی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

معرفی فیلم سینمایی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

معرفی فیلم سینمایی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست یکی از پربیننده‌ترین و بحث‌برانگیزترین فیلم‌های سینمایی سال‌های اخیر بوده است. این فیلم که سومین قسمت از سه‌گانه مرد عنکبوتی با بازی تام هالند است، با روایتی هیجان‌انگیز و احساسی، مرزهای دنیای سینمایی مارول را گسترش داده است.

راهی به خانه نیست اثری اکشن و علمی تخیلی که محصول سال ۲۰۲۱ کشور آمریکا می باشد و به کارگردانی جان واتس و فیلمنامه نویسی کریس مک کنا ساخته شده است. محبوبیت مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی و ساخت سری های جدید از آن و مهم تر استقبال مخاطبین موجب شده است که مارول سرمایه گذاری بیشتری را روی کاراکتر اسپادیر من صرف کند و به نوعی این کاراکتر قرار است به عنوان یک جایگزین برای لیدر قهرمان های مارول باشد .این فیلم در استودیو مارول تهیه شده است و توسط سونی پیکچرز نیز به صورت رسمی منتشر خواهد شد.
درواقع بیست و هفتمین اثر سینمایی مارول به حساب می آید و دنباله ای بر فیلم های مرد عنکبوتی که در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ ساخته شده است می باشد. اما حوشی های متعددی بین دو استودیو مارول و سونی پیش آمد که دو سال قبل منجر به جدایی این دو شد و مارول قرار دادش را یک طرفه فسخ کرد اما هجوم و نارضایتی هواداران موجب شد که مارول استودیو دوباره با سونی پیکچرز پای میز مذاکره بیاید و در نهایت با سری جدید اسپایدرمن این همکاری نیز از نو صورت گرفت.
در این فیلم یک نوجوان ۱۷ ساله که مرد عنکبوتی شده است با یک اشتباه باعث فراخوانده شدن هرکس که با مرد عنکبوتی در ارتباط بوده به دنیای خود شده است که باعث درگیری خونینی میشود و زن عموی خود را هم از دست میدهد. و در نهایت با پذیرش اینکه گمنام بماند مسئله را ختم بخیر می کند.

نکات برجسته فیلم
بازگشت شخصیت‌های کلاسیک: یکی از بزرگترین نقاط قوت این فیلم، بازگشت شخصیت‌های کلاسیک مرد عنکبوتی از جمله دکتر اختاپوس، گرین گابلین، الکترو، سندمن و لیزارد است. حضور این شخصیت‌ها و تعامل آن‌ها با پیتر پارکر، نوستالژی خاصی را برای طرفداران قدیمی این شخصیت ایجاد کرده است.
رابطه عمیق بین شخصیت‌ها: رابطه بین پیتر پارکر، MJ و ند فلش در این فیلم بسیار قوی و احساسی به تصویر کشیده شده است. رنج و عذابی که آن‌ها به دلیل فاش شدن هویت پیتر تحمل می‌کنند، مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
پیام‌های فیلم: این فیلم پیام‌های مهمی درباره مسئولیت‌پذیری، فداکاری و اهمیت دوستی را به مخاطب منتقل می‌کند. پیتر پارکر در این فیلم به عنوان یک قهرمان واقعی نشان داده می‌شود که حاضر است برای نجات دیگران از خودگذشتگی کند.
اثرگذاری بر آینده دنیای سینمایی مارول: این فیلم به دلیل رویدادهای مهمی که در آن رخ می‌دهد، تاثیر بسیار زیادی بر آینده دنیای سینمایی مارول خواهد گذاشت.

فیلم نشان میدهد هرچقدر انسان دارای قدرت بیشتر باشد در قبال جامعه مسئولیت بیشتری دارد. و هر انسانی ولو اینکه شرور باشد اما میتواند با کمک و همیاری جمعی انسان خوبی شود. اما یک نکته اینکه در این فیلم همین پیام هم نیاز به نقد دارد چرا که در منش اسلامی فردی که شرارت میکند ولو اینکه فرصت توبه و بازگشت دارد ولی نسبت به خرابکاری که انجام داده و عواقب کارش مدیون است و باید مجازات خود را بپذیرد و آن را اصلاح نماید.
همچنین در این فیلم نمادهای ابرقهرمانی با عجین شدن در نمادهای لیبرتی و آزادی آمریکایی و رویای آمریکایی باعث میشود مخاطب مجذوب قدرت پوشالی کدخدا شود که نیازمند توضیح و نقد کارشناسانه است که میتواند این نقد در یک قالب فبکی و پرسشگری در جشنواره تابستان مطرح شود و از مخاطب خواسته شود که او توضیح دهد چرا صحنه های قهرمانی همراه با این نمادهاست و در این همه درگیری شدید چرا این نمادها آسیب نمیبیند و صبح امید با نمایی ملو از پس این مجسمه طلوع میکند. و با جایزه یا حضور در شبکه امید همراه باشد تا اشتیاق نوجوان به تفکر درباره این نکات را برانگیزد و سبب تاثیرگذاری معکوس از اثر سینمایی شود.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

پیغام شما