ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > مغز کودک من از چهار تا هفت سالگی راهی بازار نشر شد

مغز کودک من از چهار تا هفت سالگی راهی بازار نشر شد

مغز کودک من از چهار تا هفت سالگی راهی بازار نشر شد

کتاب «مغز کودک من: از چهار تا هفت‌سالگی» تألیف عاطفه رضایی و حامد اختیاری با تصویرگری محمدرضا ثقفی از سوی انتشارات مهرسا منتشر شد.

به گزارش انجمن تخصصی کودک و رسانه به نقل از (ایبنا کتاب «مغز کودک من: از چهار تا هفت‌سالگی» راهکارهای تربیتی مبتنی بر آگاهی از مغز برای والدین و مربیان است. عاطفه رضایی، دوره تحصیلی کارشناسی ارشد روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی را گذرانده است و حامد اختیاری، مؤلف دیگر این کتاب، عضویت علمی در مرکز مطالعات مغز لوریتِ آمریکا را داراست.

در معرفی این اثر از سوی ناشر آمده است: «دنیای کودکان از حدود چهارسالگی در معرض ارتباطات بیشتر با افراد جدید و خارج از اعضای خانواده قرار می‌گیرد. به همین دلیل، لازم است کودکان برای ورود به محیط‌های جدید و ایجاد روابط جدید با همسالان، آمادگی لازم را کسب کنند.

این کتاب ضمن بیان مفاهیم پیچیده مغزی به زبان ساده، در رابطه با نحوه عملکرد مغز در روابط بین فردی کودکان چهار تا هفت‌ساله صحبت می‌کند. همچنین در این کتاب توانمندی‌های مغزی درگیر در مهارت‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است و سعی شده تا ضمن توجه به تازه‌ترین دستاوردهای علمی با زبانی ساده و مثال‌هایی ملموس و برگرفته از وقایع روزمره، راهکارهایی عملی و کاربردی در اختیار والدین قرار گیرد. در انتهای کتاب نیز، اهمیت ارتباط والدین با کودک در شکل‌گیری دنیای کودکان و فرایندهای مغزی درگیر در ایجاد روابط اجتماعی مطلوب بیان شده است.»

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

یک جنبه‌ی دیگر از رشد کودکان مربوط به رشد پردازش‌های مغزی (شناختی) آن‌ها است. این جنبه از رشد شامل توانایی‌هایی مانند تفکر، استدلال، یادگیری و تصمیم‌گیری می‌شود. رشد ساختار و عملکرد مغزی مبنای رشد شناختی است. تحولاتی که از بدو تولد در ارتباطات عصبی رخ می‌دهد، سبب می‌شود کودک آمادگی یادگیری و کشف دنیای اطرافش را به دست آورد. اما در مسیر رشد، دوره‌هایی وجود دارد که طی آن یک جهش در رشد مغزی و شناختی کودک رخ می‌دهد. یکی از این دوره‌های اساسی، فاصله‌ی زمانی بین ۴ تا ۶سالگی است. توانمندی شناختی کودکان طی این دوره، رشد ناگهانی را تجربه می‌کند.

کتاب «مغز کودک من: از چهار تا هفت‌سالگی» تألیف عاطفه رضایی و حامد اختیاری با تصویرگری محمدرضا ثقفی در ۱۱۲ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۹۸ هزار تومان از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده است.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

پیغام شما