ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > در آغوش درخت نماینده ایران در اسکار

در آغوش درخت نماینده ایران در اسکار

در آغوش درخت نماینده ایران در اسکار

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا به‌عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۵ معرفی شد.

معرفی فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به عنوان نماینده ایران در اسکار

به گزارش انجمن تخصصی کودک و رسانه به نقل از بنیاد سینمایی فارابی خبر معرفی این فیلم محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی سوره را به‌عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار ۲۰۲۵ اعلام کرده است.

بر این اساس، اعلام شده است که این فیلم از سوی هیأت معرفی نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار، پس از ۱۰ روز بررسی و بازبینی فیلم‌های حایز شرایط و از بین سه نامزد نهایی با اکثریت آرا برای حضور در نودوهفتمین دوره آکادمی اسکار برگزیده شده است.

اعضای این هیات را خانم‌ها نرگس آبیار، شبنم مقدمی و آقایان فریدون جیرانی، علی دهکردی، مرتضی رزاق کریمی، مهدی سجاده‌چی، اکبر نبوی، بهروز شعیبی و مجید زین‌العابدین تشکیل داده‌اند.

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی محصول مشترک سال ۱۴۰۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی سوره است.

این فیلم در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به عنوان فیلم محبوب منتقدان و اهالی رسانه معرفی شد و نامزد دریافت هفت سیمرغ و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه و دیپلم افتخار بهترین کارگردان شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بحران پیچیده زندگی کیمیا و فرید که ۱۲ سال از ازدواج‌شان می‌گذرد، جهان زیبای فرزندان‌شان را برهم می‌ریزد. کودکانی که هیچ چیز جز سادگی و مهربانی را در زندگی نمی‌شناسند.»

«در آغوش درخت» با نمایش قاب‌هایی خارج از فضای تهران در شهر ارومیه به تولید رسیده است و با خلق داستانی شاعرانه، آخرین تلاش‌های یک خانواده در آستانه فروپاشی را به تصویر می‌کشد.

این فیلم از روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ روی پرده سینماهای سراسر کشور رفته است.

«در آغوش درخت» پس از «بچه‌های آسمان» دومین فیلم کانون است که به اسکار راه یافته است. فیلم مجید مجیدی  اولین فیلم ایرانی بود که به عنوان پنج نامزد نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در سال ۱۹۹۸ انتخاب شد.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

پیغام شما