ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > کتاب «اولین روز مدرسه» منتشر شد/ داستانی درباره جدایی کودک از دایره امن خانه

کتاب «اولین روز مدرسه» منتشر شد/ داستانی درباره جدایی کودک از دایره امن خانه

کتاب «اولین روز مدرسه» منتشر شد/ داستانی درباره جدایی کودک از دایره امن خانه

نشر برکه، کتاب «اولین روز مدرسه: داستانی درباره‌ی مدیریت استرس، هیجانات و ترس از مدرسه» نوشته کیت بربی را با ترجمه شیما حیدریان منتشر کرد.

به گزارش انجمن تخصصی کودک و رسانه به نقل از خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «اولین روز مدرسه» درباره اولین‌روز مدرسه مِی است. در این روز همه خوشحال و هیجان زده‌اند؛ اما مِی مدام تکرار می‌کند: «من مدرسه نمی‌روم». اما طی داستان با رزی (دانش‌آموز) و خانم پرل (معلم مدرسه) که آن‌ها هم از مدرسه می‌ترسند، آشنا می‌شود و درنهایت با کمک هم بر این ترس غلبه می‌کنند.

این داستان ماجرای روز اول مدرسه و ترس و نگرانی کودک درباره جدایی از دایره امن خانه و خانواده و واردشدن به محیط جدید مدرسه و آشنایی و شروع دوستی با افراد تازه و ناآشناست.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
مِی به رزی و خانم پرل لبخند زد و گفت:

«یک چیز را بگویم؟ راستش، همه‌ی ما از یک چیز می‌ترسیم و ترس ما مثل هم است. خوشحالم تنها کسی نیستم که این ترس را دارد.»

رزی گفت: «من هم همین‌طور؛ یک چیز دیگر، نیازی نیست نگران این باشید که یک وقت کسی شما را دوست نداشته باشد، چون من هر دو شما را دوست‌دارم.»

خانم پرل گفت: «من هم همین‌طور و این‌که لازم نیست از اشتباه خواندن و اشتباه نوشتن بترسید، چون مدرسه جایی برای یاد گرفتن چیزهای جدید است.»

اطلاعات بیشتر:
نشر برکه، کتاب «اولین روز مدرسه: داستانی درباره‌ی مدیریت استرس، هیجانات و ترس از مدرسه» به قلم و تصویرگری کیت بربی را با ترجمه شیما حیدریان در ۳۶ صفحه مصور رنگی و به بهای ۱۱۸ هزار تومان برای گروه سنی «الف» و «ب» (کودکان ۳ تا ۹) سال منتشر کرده است.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما