ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > عمومی > پیشخوان > فضانوردان – Astronauts

فضانوردان – Astronauts

فضانوردان –  Astronauts

پنج نوجوان که فرزندان کارکنان یک ایستگاه فضایی هستند بر اثر یک کنجکاوی و برای گرفتن عکس سلفی وارد شاتل فضایی میشوند. متاسفانه در همان موقع نرم افزار هوشمند سفینه نام ماتیلدا هک میشود و پنج کودک مجبور میشوند راهی سفر به فضا شوند و به فضا پرتاب میشوند.

همه کارکنان گیج هستند و میخواهند سفینه را در کنترل بگیرند و به همین دلیل به سراغ برنامه نویس اولیه ماتیلدا میروند. سفینه به دلیل عدم آمادگی برای پرواز در بارگیری دچار نقص بوده و ناگهان بارها جابجا میشوند و تعادل سفینه به هم میریزد که با همفکری و کار تیمی نوجوانان این مشکل بسیار بزرگ که میتوانست منجر به نابودی سفینه شود حل میشود.

برنامه نویس اولیه ماتیلدا از یکی از دختران که بسیار باهوش تر و حرفه ای تر از دیگر اعضای گروه در کنترل سفینه است میخواهد در قالب یک بازی با ماتیلدا وارد گفتگو شود تا بتواند پی ببرد که چه کسی کنترل ماتیلدا را بر عهده دارد. و پس از این بازی متوجه میشود ماتیلدا توسط کارکنان ایستگاه فضایی به هوش مصنوعی بالاتری ارتقا پیدا کرده و او خودسر دارد کارهای خودش و ماموریتش را به پایان میرساند. یعنی او بچه ها را در اینترنت دنبال کرده و به علاقمندی و توانایی هایشان آگاهی پیدا کرده و آنها را وارد خود کرده و با آنها که شانس بیشتری نسبت به خدمه بزرگسال در انجام ماموریت دارند وارد ماموریت خود شده است.

پیام مثبت:
در این سریال کار تیمی و همکاری و همدلی مهمترین پیام اثر است. در این سریال ۵ نوجوان بازی میکنند که ۲ نفر دختر و ۳ نفر پسر هستند. یک خواهر و برادر هم در بین بچه ها وجود دارد. پسر یک خبرنگار خانم هم که خارج از پروژه هست نیز در بین این نوجوانان است. مسئله دیگر پسر صاحب پروژه اودیسه فضایی است که بسیار پولدار است و از همسرش که یک مدل بوده طلاق گرفته و همین هم باعث آسیب روحی به پسرش شده است. در همین مسیر نوجوانان با وجود سعی والدین در ایجاد تفرقه و اختلاف بین آنها و اینکه هر کدام میخواهند فرزند خودشان فرمانده باشد و از همه برتر باشد به این سخنان گوش نمیدهند و با هم همدل میشوند و از ظرفیت های مختلف همدیگر استفاده میکنند تا بتوانند ماموریت خود را به بهترین وجه به پایان برسانند. و حتی با ترس و دلهره و انگیزه های درونی خود صادقانه برخورد میکنند و سعی میکنند در فضایی عاری از دورویی بزرگسالانه آن را با هم حل کنند. و یک اثر بسیار موفق در تربیت کار تیمی و اشتراکی است
.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

پیغام شما