ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > فراخوان سومین مهرواره زبان مادری “آوای حرا”

فراخوان سومین مهرواره زبان مادری “آوای حرا”

فراخوان سومین مهرواره زبان مادری “آوای حرا”

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان به مناسبت مهرواره آواری حرا گفت: زبان مادری قدرتمندترین ابزار بشر در حفظ میراث ملموس و ناملموس است.

به گزارش انجمن تخصصی کودک و رسانه به نقل از اینبا پروین پشتکوهی در بندرعباس، از برگزاری سومین مهرواره زبان مادری «آوای حرا» در هرمزگان خبرداد و افزود: این جشنواره در دو بخش بازنویسی قصه‌های مادربزرگ و پدربزرگ ها به گویش مادری و خلق اثر در قالب شعر، داستان و متن ادبی به گویش هرمزگانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار، ۳۱ مرداد است و نتایج نیز ۱۵ شهریور اعلام خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان با اذعان به اهمیت زبان مادری گفت: بی‌شک کمرنگ شدن زبان مادری برابر با کمرنگ شدن تنوع فرهنگی جهان است و با ناپدید شدن این زبان، یک سنت، یک حافظه، یک میراث فرهنگی و تفکر نیز ناپدید می‌شود.

پشتکوهی اضافه کرد: با توجه به مهاجر پذیر بودن استان هرمزگان و ترجیح بسیاری از والدین برای گفت‌وگو با کودک به زبان معیار، امروزه از گویش‌های بومی و محلی کمتر استفاده می‌شود و دیری نیست تا این گویش‌ها به فراموشی سپرده شوند. از این رو برای حفظ این زبان فاخر و اصیل باید آن را به کودکان بیاموزیم و آن‌ها را در سخن گفتن به این زبان تشویق و ترغیب کنیم.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با هدف پاسداشت زبان مادری و گویش‌های محلی استان، سومین جشنواره استانی زبان مادری «آوای حرا» را برگزار می‌نماید.

برچسب ها : ، ، ، ،

پیغام شما