ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > اجرای طرح ملی کتابال در همدان از اول مرداد

اجرای طرح ملی کتابال در همدان از اول مرداد

اجرای طرح ملی کتابال در همدان از اول مرداد

طرح ملی کتابال به عنوان یک رویداد کنشگری اجتماعی در حوزه کتابخوانی ویژه دختران نوجوان با هدف آماده سازی، توانمندسازی، بکارگیری و فعال کردن نوجوانان در حوزه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش انجمن تخصصی کودک و رسانه به نقل از (ایبنا) در همدان، کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که هر سال با تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی و رویدادهای جذاب، در کنار مخاطبین خود، شوق مطالعه و مهارت کتابخوانی را در آنان تقویت می‌کنند.

رویداد ملی کتابال یکی از آن رویدادهای جذاب برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، رویداد ملی کتابال (ویژه اعضای باشگاه کتابخوانی دختران) یک رویداد کنشگری اجتماعی در حوزه کتابخوانی برای دختران نوجوان است که با همکاری کانون پرورش فکری و جمعیت دختران ایران زمین با هدف آماده سازی، توانمندسازی، بکارگیری و فعال کردن ظرفیت نیروی انسانی دختران (۱۲ تا ۱۸ سال) در راستای کنشگری اجتماعی دختران در موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی طراحی شده و از یکم تا ۳۰ مردادماه خواهد بود.

مرکز فرهنگی – هنری شماره دو همدان به عنوان مرکز پایلوت اجرای طرح کتابال معرفی شده که مربیان هفته‌ای یک جلسه با گروه دختران برای هماهنگی و برنامه‌ریزی و اجرای پروژه کتابال خواهند داشت.

در این طرح ۷ نفر از کانون یاران فعال مرکز دو همدان شرکت کردند و کنشگران طرح توسعه و ترویج کتابخوانی و رویداد ملی کتابال از جمعیت دختران ایران با آنها در مورد طرح صحبت کردند.

مراحل ثبت‌نام اولیه توسط تسهیل‌گران و مربیان مرکز انجام و نخستین وبینار آموزشی کتابال در وبینار برگزار شده و این اعضا در آن شرکت کردند.

کنشگران فعال کتابالی مرکز، فاز اول پیش اقدام این رویداد را برای هفته اول مرداد ماه آغاز کردند و در یک مشورت گروهی و با تقسیم کار تصمیم گرفتند نشانگر کتاب بسازند برای هدیه به افرادی که کتاب هدیه خواهند کرد.

این کنشگران در فاز بعدی به محلات خود خواهند رفت و اطلاع رسانی جمعی برای جذب خیر فرهنگی (اهدا کتاب) خواهند داشت تا با نذر فرهنگی کتاب‌های هدیه شده را جمع‌آوری کرده و در اختیار دیگران قرار دهند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما