ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > آغاز به کار دبیرخانه سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌غربی

آغاز به کار دبیرخانه سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌غربی

آغاز به کار دبیرخانه سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: سیزدهمین جشنواره کتابخوانی در قالب‌ها و رشته‌های مختلف کتابخوانی و هنری در استان آغاز شد.

به گزارش انجمن تخصصی کودک و رسانه به نقل از ایبنا خدیجه معصومی، ارومیه گفت: دبیرخانه سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک حضرت محمد (ص) و حضرت امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه در استان آغاز به کار کرد.

معصومی با اشاره به بخش‌ها و رشته‌های مختف در این جشنواره گفت: جشنواره در ۳ بخش فردی، خانوادگی وگروهی به شیوه الکترونیک ویژه چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غریی ادامه داد: شرکت کنندگان در دو نوع قالب در رشته‌های مختلف می‌توانند به رقابت بپردازند و قالب کتابخوانی شامل رشته های قصه گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش‌هایی از کتاب و چهارگزینه‌ای است، در قالب هنری نیز امکان شرکت در رشته‌های هنرهای تجسمی، دست سازه، داستان و شعر، هنرهای دیجیتال وجود دارد.

وی با بیان اینکه این جشنواره تا یکم آذرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مراجعه کنند.

وی بیان کرد: همچنین ۹ کتاب ویژه چهار گروه جهت شرکت در جشنواره معرفی شده است که دسترسی به نسخه الکترونیک این کتاب‌ها در سامانه مسابقات امکانپذیر است و شماره تلفن ۰۴۴۳۳۴۸۷۴۳۳ در آذربایجان‌غربی برای پاسخگویی به سؤالات در دسترس می‌باشد.

معصومی تصریح کرد: پس از اتمام جشنواره و بررسی و داوری آثار، از برگزیدگان در سه سطح ملی، استانی و کتابخانه ای همراه با جوایز نقدی و لوح تقدیر در هر رشته در بخش‌های فردی، گروهی و خانوادگی تقدیر خواهد شد.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

پیغام شما