ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > ادبیات بهترین زبان برای ناگفته‌های عاشورایی

ادبیات بهترین زبان برای ناگفته‌های عاشورایی

ادبیات بهترین زبان برای ناگفته‌های عاشورایی

نویسنده و پژوهشگر خوزستانی معتقد است: عاشورا نکته‌های ناگفته زیادی دارد که باید در قالب هنر به آن پرداخته شود و ادبیات بهترین زبان برای بیان این موضوعات است.

به گزارش انجمن تخصصی کودک و رسانه به نقل از ایبنا حمید رضا اکبری شروه در اهواز، با بیان اینکه نباید ادبیات عاشورا یی به سرودن شعر و نوحه‌سرایی ختم شود، اظهار کرد: با مطالعه تاریخ ادبیات و وقایع عاشورا از منابع معتبر می‌توان رمان و یا داستان‌های کوتاه قوی خلق کرد.

اکبری ضمن ابراز تأسف از علاقه اهالی هنر بیشتر به شعر و نوحه تصریح کرد: هرچند هنرمندان توجه بیشتری به شعر و نوحه دارند، اما ماندگاری و بیان ارزش‌های عاشورایی در قالب ادبیات داستانی بسیار ماندگارتر است.

وی گفت: تاکنون در حوزه ادبیات داستانی کودک و نوجوانان با موضوع ادبیات عاشورایی و مذهبی کارهای نو و مبتکرانه‌ای نوشته نشده است و این یک ضعف به‌شمار می‌رود. و عاشورا نکته‌های ناگفته زیادی در خود پنهان دارد که باید در قالب هنر به آن پرداخته شود و ادبیات بهترین زبان برای بیان این موضوعات است.

این نویسنده خوزستانی با توضیح اینکه عاشورا هنری تاریخی است که متأسفانه هنوز در تکرار آن مانده‌ایم، عنوان کرد: باید با نگاهی فرمالیستی به عاشورا نگاه کرد زیرا بهترین سوژه‌های اجتماعی، سیاسی و…. دارد که مغفول مانده است و با نگاهی نو می‌توان آثار بدیعی خلق کرد.

شاعر خوزستانی یادآور شد: شاعران در زمینه عاشورا به ورطه تکرار افتاده‌اند و در این دوره کارهای قوی کمتری در این واقعه فرهنگی و اجتماعی مشاهده می‌کنیم عاشورا نباید در عاشورا بماند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما