ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > انتشار «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست»

انتشار «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست»

انتشار «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست»

کتاب «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست» به قلم فرهاد حسن‌زاده و به کوشش انتشارات کتاب‌های مهتاب (واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم) منتشر شد.

به گزارش انجمن تخصصی کودک و رسانه به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست» یک داستان بلند نوجوان و رمانی امروزی است که در دل خود داستان زندگی امیرکبیر را نیز بازگو می‌کند. شهرزاد، دختر نوجوان این کتاب به طور اتفاقی پی می‌برد که یکی از نوادگان امیرکبیر است. او در نامه‌هایی که به برادرش امیرمسعود در خارج از ایران می‌نویسد شرح می‌دهد که امیرکبیر کیست و برای ایران چه کارهایی کرده و چطور به قتل رسیده است. خواننده کتاب از طریق نامه‌های شهرزاد که زبانی داستانی دارد با زندگی یکی از مردان تأثیرگذار ایران و بخشی از تاریخ قاجار آشنا می‌شود.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«حالا می‌بینمش، صاف و زلال است. مثل یک شیشه شفاف است. مثل یک دریا عمیق و مثل یک سایه خنک است. حالا مثل یک گل می‌بویمش، مثل یک مهر می‌بوسمش. چشمان بارانی‌ام را می‌بندم و به آهنگ صدایش فکر می‌کنم. او هست، او نمرده، او نخواهد مرد، چرا که یادش زنده است. یادی که مثل یک کتاب مقدس و شیرین است.».

اطلاعات بیشتر:

انتشارات کتاب‌های مهتاب (واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم)، کتاب «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست» به قلم فرهاد حسن‌زاده را در ۱۰۴ صفحه و به بهای صد هزار تومان برای نوجوانان منتشر کرده است.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما