ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > عمومی > دسته‌بندی نشده > پرسشگری انجمن کودک و رسانه از رئیس جمهور!

پرسشگری انجمن کودک و رسانه از رئیس جمهور!

پرسشگری انجمن کودک و رسانه از رئیس جمهور!

انجمن تخصصی کودک و رسانه سوالاتی در حوزه کودک و نوجوان از رئیس جمهور آینده کشور مطرح کرد.

نامزد محترم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳
سلام و درود فراوان،
انجمن تخصصی کودک و رسانه، به عنوان رئیس جمهور و متولی امر صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و رسانه، ضمن آرزوی موفقیت برای شما در انتخابات ریاست جمهوری، تقاضا دارد برنامه های خود را در خصوص چشم انداز محتوای مدیریت فرهنگی و رسانه ای برای آینده سازان میهن ارائه بفرمایید.
کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه های اصلی این کشور، نقش مهمی در آینده ایران اسلامی ایفا می کنند. لذا، ضروری است که محتوای ارائه شده در رسانه ها و فضای مجازی، متناسب با نیازها و ارزش های این نسل باشد و به شکوفایی استعدادها و خلاقیت های آنها کمک کند.
در همین راستا، از جنابعالی تقاضا داریم به سوالات پیوست پاسخ داده و برنامه های خود را در خصوص موارد ذیل تشریح بفرمایید.
با آرزوی موفقیت روزافزون

محمود علی پور
رئیس انجمن تخصصی کودک و رسانه

پرسش هایی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری
در مورد چشم انداز محتوای مدیریت فرهنگی و رسانه ای برای آینده سازان میهن

🔸 محتوای فرهنگی:

برنامه ارتقای کیفیت: برنامه‌های شما برای ارتقای سطح کیفی و کمی محتوای فرهنگی کودکان و نوجوانان چیست؟ مثل راه اندازی شهرک سینمایی کودک و نوجوان، تقویت رسانه ملی در حوزه کودک و نوجوان، تقویت سکوهای پخش برخط سالم و ..
محافظت در برابر محتوای مضر: چگونه کودکان و نوجوانان را از محتوای فرهنگی نامناسب و مضر محافظت خواهید کرد؟ مثل راه اندازی اورژانس فضای مجازی، راه اندازی اینترنت ملی، سکوهای مشارکتی براساس نیازهای بومی و …
دسترسی به فرهنگ و هنر: چه اقداماتی برای افزایش دسترسی کودکان به فرهنگ و هنر انجام خواهید داد؟ مثل ایجاد سینماهای مخصوص خانواده و کودک، راه اندازی سینماهای سیار و فصلی، افزایش گروه های هنری و تئاتر کودک و …

🔸 تجربه و تعهد کارگزاران:

تجربه لازم: وزیر فرهنگ و ارشاد شما چه تجربه‌ای در حوزه فرهنگ و رسانه کودک خواهد داشت؟ با توجه به اینکه کشورهایی دارای وزارت کودک هستند و مشاوران ویژه در هیئت دولت دارند با تخصص های ویژه این مخاطب
تعهد به حمایت از محتوا: چه تعهدی به حمایت از تولید و توزیع محتوای فرهنگی باکیفیت برای کودکان و نوجوانان دارید؟ آیا صندوق توسعه کودک و رسانه تشکیل خواهد شد؟
مقابله با چالش‌ها: چگونه با چالش‌های فرهنگی و رسانه‌ای مرتبط با کودکان مانند خشونت، تبعیض و محتوای نامناسب برخورد خواهید کرد؟ نظارت بر سکوهای برخط که محملی برای سواستفاده از کودکان کار لاکچری (حتی نوجوانان) شده است در چه سطح از اولویت قرار دارد؟

🔸 آموزش:

سواد رسانه‌ای در مدارس: وزیر آموزش و پرورش شما چه برنامه‌ای برای ارتقای کیفیت آموزش سواد رسانه‌ای در مدارس دارد؟ آیا راه اندازی سکوهای برخط که دارای ظرفیت توانمندسازی کودکان علاقمند به تولید است در برنام های دولت جایی دارد؟
مافیای کنکور: چه برنامه ای برای حذف کنکور و سودهای چند ده همتی این مافیا دارید؟ آیا همچنان آموزش با کیفیت برای دهک های بالا ارائه خواهد شد؟ و آیا سواستفاده از ترس والدین نسبت به آینده کودکان شان و ایجاد اضطراب توسط این مافیا در رسانه ها بدون نظارت باقی می ماند؟
دسترسی برابر به آموزش: چه اقداماتی برای تضمین دسترسی برابر همه کودکان به آموزش باکیفیت انجام خواهد داد تا تنها افراد با توانایی مالی دسترسی به تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی بهتر نداشته باشند؟
تربیت معلمان: برای تربیت معلمان متخصص در زمینه آموزش کودک و رسانه چه اقداماتی انجام خواهید داد؟ پانزده هزار نفر معلمی که قرار است هر سال تحت عنوان آموزش سواد رسانه ای وارد آ و پ شوند با چه ساز و کاری آموزش خواهند دید؟

🔸 نسل زد و آلفا:

نسل نواندیش: با توجه به اینکه در قضایای ۱۴۰۱ بیشترین افراد آسیب دیده نسل زد و نوجوان بودند چه تمهیدی برای همراهی و همدلی این نسل اندیشیده اید؟
نسل یک شبه: با توجه به اینکه مباحث تربیتی این نسل آمیخته ای از خیال پردازی های بلندپروازانه است و دوست دارند یک شبه در یوتیوب یا شبکه های اجتماعی و دیگر موارد مثل رمز ارزها (همستر) میلیاردر شوند چه برنامه هایی را برای علاقمندی مجدد این نسل به علم و دانش و تصحیح افکار آنها ارائه خواهید کرد؟

🔸 صنعت سرگرمی:

حمایت از انیمیشن و سینما: با توجه به هزینه کرد ۵۰ میلیارد دلاری سالیانه توسط جبهه فرهنگی غرب برنامه شما برای حمایت از صنعت انیمیشن و سینمای کودک و نوجوان چیست؟
بودجه : با توجه به اینکه مخاطب کودک و نوجوان مهمترین مخاطب در رسانه است و در سازمان صدا و سیما و در وزارت ارشاد بودجه بسیار ناچیزی به نسبت سایر مخاطبین برای آنها در نظر گرفته شده است چه برنامه ای برای افزایش بودجه تولیدات رسانه ای برای این مخاطب حساس دارید

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما