ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > کتاب «مهمان سرزده» منتشر شد؛

کتاب «مهمان سرزده» منتشر شد؛

کتاب «مهمان سرزده» منتشر شد؛

کتاب «مهمان سرزده» به نویسندگی و تصویرگری آنتیه دام با ترجمه شیرین هدایی از سوی انتشارات کتاب طوطی منتشر شد.

به گزارش انجمن تخصصی کودک و رسانه به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مهمان سرزده» را آنتیه دام برای گروه سنی بالاتر از ۴ سال نوشته و تصویرگری کرده است. این اثر داستانی ساده، تصویری و اثرگذار درباره قدرت سحرآمیز دوستی است.

«مهمان سرزده» داستان زنی به نام الیزه را روایت می‌کند که بسیار تنهاست و از همه‌چیز می‌ترسد. او صبح تا شب در خانه می‌ماند و از صداهای بیرون می‌ترسد. یک روز موشکی کاغذی از پنجره وارد خانه‌اش می‌شود و روز بعد هم یک مهمان که پسربچه‌ای کوچک است، از راه می‌رسد و اتفاقاتی در دل داستان تصویری کتاب رقم می‌خورد که تصاویر تیره و خاکستری خانه الیزه در ابتدای کتاب که نشانگر ترس و تنهایی الیزه نیز است، به تصاویر روشن و رنگارنگی از خانه در انتهای کتاب تبدیل شود. به راستی که دوستی همین‌قدر زیبا به دنیای ما رنگ شادی و زندگی می‌زند.

در معرفی این اثر از سوی ناشر و به نقل از هیئت داوران جایزه کتاب لایپزیگ آمده است: یک کتاب داستان خلاقانه و شگفت‌انگیز، نه فقط برای نوه‌ها و مامان‌بزرگ‌ها!

درباره نویسنده:

آنتیه دام، نویسنده و تصویرگر این کتاب متولد ۱۹۶۵ در ویسبادن آلمان است. او در رشته معمار در دانشگاه‌های دارمشتات و فلورانس تحصیل کرده و تاکنون چند کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته و تصویرگری کرده که «مهمان سرزده» یکی از آن‌هاست.

جوایزی که کتاب «مهمان سرزده» به آن‌ها دست پیدا کرده است، عبارت‌اند از:

– منتخب راهنمای کتابخوانی Leselotse (ژانویه ۲۰۱۵)

– جایزه سالانه نمایشگاه لایپزیگ و بنیاد لیزن (۲۰۱۵)

– جایزه کتاب تصویری نیمرلند (۲۰۱۵)

– جایزه دوم کتاب تصویری تروسدورف (۲۰۱۷)

– جایزه بهترین کتاب کودک تصویری نیویورک تایمز / کتابخانه عمومی نیویورک (۲۰۱۸)

اطلاعات بیشتر:

انتشارات کتاب طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی)، کتاب «مهمان سرزده» به قلم و تصویرگری آنتیه دام را با ترجمه شیرین هدایی در ۳۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۱۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما