ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > کلاس های کنکور با طعم استرس

کلاس های کنکور با طعم استرس

کلاس های کنکور با طعم استرس

شرکت در کلاس های آمادگی آزمون های ورودی به دانشگاه ها برای جذب دانش آموزان به دوره های مختلف همواره با ایجاد استرس و اضطراب از قبول نشدن و به تصویر کشیدن آینده ای گنگ همراه است .

غول‌های کنکور، مافیای استرس و اضطراب
در سکوت سنگین مسئولان و فریادهای گوش‌خراش تبلیغات، غول‌های کنکور، تار و پود زندگی خانواده‌ها را به تار عنکبوت استرس و اضطراب می‌بافند. مافیایی که با ادبیات فریبنده و آمارهای غیرواقعی، آینده و خوشبختی را در گرو قبولی در کنکور وانمود می‌کنند و با دامن زدن به جوّ رقابت کاذب، جیب خانواده‌ها را خالی و سفره‌هایشان را از آرامش تهی می‌کنند.
هراس از آینده، سکوی پرتاب سوداگران کنکور
غول‌های کنکور، با علم به حساسیت و نگرانی‌های خانواده‌ها نسبت به آینده فرزندانشان، از دریچه‌ی “افت تحصیلی”، “نخبه نشدن” و “تجویز راه‌حل‌های جادویی” به خانه‌ها نفوذ می‌کنند. با تبلیغات پرزرق و برق و آمارهای دست‌کاری‌شده، خود را ناجیانی دلسوز معرفی می‌کنند که کلید قبولی در بهترین دانشگاه‌ها و ضمانت آینده‌ای درخشان را در دست دارند.
تخریب نظام آموزشی برای رونق بازار کنکور
در این میان، صدا و سیما، به جای ایفای نقش روشنگرانه، به بلندگوی تبلیغات این مافیای پول‌طلب تبدیل شده است. با پخش آگهی‌های پی‌درپی و اغراق‌آمیز، نظام آموزشی رسمی را زیر سوال می‌برد و دانش‌آموزان را به دامن موسسات کنکور سوق می‌دهد.
هزینه‌های سرسام‌آور برای آرامش غول‌های کنکور
خانواده‌ها در این میان، در چنگال دوراهی تلخی گرفتار شده‌اند. از یک سو، نگرانی از آینده‌ی فرزندانشان و از سوی دیگر، بار سنگین هزینه‌های کمرشکن موسسات کنکور که گاه از حقوق چند ماه یک کارمند هم فراتر می‌رود.
آینده‌ای که به حراج گذاشته می‌شود
اما غول‌های کنکور از این آشفته‌بازار چه می‌خواهند؟ جز سودای سیری‌ناپذیری و ثروت‌اندوزی، دغدغه‌ی دیگری ندارند. آینده‌ی دانش‌آموزان، آرامش خانواده‌ها و سلامت نظام آموزشی، هیچ‌کدام در برابر چشمان طمع‌کار آن‌ها اهمیتی ندارد.
وقت آن است که فریاد برآریم
ما، به عنوان دلسوزان جامعه و ذینفعان اصلی نظام آموزشی، باید سکوت را بشکنیم و به این غارتگری آشکار پایان دهیم. صدا و سیما را موظف به پاسخگویی و توقف تبلیغات فریبنده‌ی موسسات کنکور کنیم. از مسئولان مربوطه مطالبه‌گر نظارت و برخورد قاطع با این مافیای پول‌طلب باشیم و با روشنگری و آگاهی‌رسانی، خانواده‌ها را از دامن فریب و اضطراب نجات دهیم.آینده‌ی فرزندانمان، ثروتی ارزشمندتر از آن است که به دست سوداگران کنکور سپرده شود.
همراه شویم تا فریادمان رساتر و لرزه بر اندام این غول‌های بی‌رحم انداخته شود.

انجمن تخصصی کودک و رسانه

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما