ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > بانک اطلاعات > پایان نامه > راهکارهای پرداخت رسانه‌ای به کودکان کار در سیمای جمهوری اسلامی ایران

راهکارهای پرداخت رسانه‌ای به کودکان کار در سیمای جمهوری اسلامی ایران

راهکارهای پرداخت رسانه‌ای به کودکان کار در سیمای جمهوری اسلامی ایران

عنوان : راهکارهای پرداخت رسانه‌ای به کودکان کار در سیمای جمهوری اسلامی ایران

دانشجو : علی امیری

استاد راهنما: دکتر محمد علی هرمزی زاده

استاد مشاور: دکترعلی اکبر رزمجو

دانشگاه : صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دانشکده ارتباطات و رسانه

مقطع : کارشناسی ارشد

رشته : ارتباطات اجتماعی گرایش تحقیق در ارتباطات

تاریخ دفاع : آذر ۹۸

چکیده:

هدف:  هدف این پژوهش ارائۀ راهکارهای پرداخت رسانه­‌ای به کودکان کار در سیمای جمهوری اسلامی ایران و رسیدن به نقاط ضعف و مسئولیت‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران در این حوزه است.

روش­‌شناسی پژوهش: در پژوهش حاضر از طریق مصاحبه با متخصصان به جمع­‌آوری اطلاعات پرداخته و بعد، داده‌­های کیفیِ به دست آمده که حاصل مصاحبه با کارشناسان حوزۀ رسانه وفعالان حوزۀ مسائل اجتماعی و مدیران بهزیستی می­باشد، به تحلیل و واکاوی این داده­‌ها از طریق روش تحلیل مضمون پرداخته شده است.

یافته­‌ها  و نتیجه­‌گیری : با پیاده­‌سازی متن مصاحبه ها و استفاده از نرم‌­افزار ویژه کدگذاری تحقیقات کیفی (max qda) به طبقه‌­بندی کدهای موردنظر پرداخته شده و این طبقه­‌بندی شامل ارائه جداول حاوی داده‌­های استخراج شده می­باشد.

مضامین به دست آمده، ذیل هفت مقوله اصلی می­باشند. این مقوله­‌های اصلی عبارتند از؛ عوامل تأثیر گذار در پیدایش پدیدۀ کودکان کار، ضرورت­های پرداختن به موضوع کودکان کار در سیمای ج ا ا، مسئولیت­‌های صدا وسیما در خصوص کودکان کار، نقاط ضعف صدا وسیما برای ورود به مسئلۀ کودکان کار، موانع سیما برای ورود به مسئلۀ کودکان کار، محورهای پیشنهادی برای ورود به مسئلۀ کودکان کار در تلویزیون و راهکارهای پرداخت رسانه­‌ای به کودکان کار در سیمای ج ا ا بر اساس یافته­‌های این پژوهش سیمای جمهوری اسلامی ایران در این حوزه دارای نقاط ضعف زیادی می­باشد، که این نقاط ضعف با همگرایی و تعامل با نهادهای دیگر وهمچنین در حوزۀ برنامه ریزی می‌­تواند برطرف شود، موانع درون سازمانی و همچنین موانع بیرونی شناسایی و راهکارهایی برای رفع این موانع ارائه گردیده است.

واژگان کلیدی: پرداخت رسانه‌­ای، کودکان کار، آسیب­‌های اجتماعی، سیمای جمهوری اسلامی ایران

برچسب ها : ، ،

پیغام شما