ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > برای تولید برنامه کودک نباید سراغ هر اسپانسری برویم

برای تولید برنامه کودک نباید سراغ هر اسپانسری برویم

برای تولید برنامه کودک نباید سراغ هر اسپانسری برویم

مجید قناد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سیاست ورود اسپانسرها به تولید برنامه های کودکان بیان کرد: اسپانسر به دلیل ویژگی هایی که دارد و محصولاتی که تبلیغ می کند فقط برای بزرگسال کارآیی دارد و برنامه های کودک باید بدون اسپانسر تولید شوند.

وی ادامه داد: برای برنامه کودک نمی توان سراغ هر اسپانسری رفت مثلا تبلیغ بانک و اپلیکیشن و تلفن همراه برای مخاطب کودک مناسب نیست به ویژه اینکه ما در برنامه ها به کودکان توصیه می کنیم تا ۱۰ سالگی نباید تلفن همراه داشته باشند و بهتر است از پدر و مادرشان بخواهند به برنامه پیامک دهند.

این مجری برنامه های کودک اظهار کرد: مشارکت اسپانسر در برنامه سازی و فیلمسازی در همه جای دنیا وجود دارد و با اصل حضور اسپانسرها در برنامه سازی مخالفتی نیست اما بیشتر باید برای برنامه های بزرگسال استفاده شود. خود ما در ساخت برنامه های کودک از مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی و یا وزارت بهداشت کمک گرفتیم و برنامه هایی ساختیم که ضمن فضای آموزشی از سرگرمی نیز برخوردار بودند.

وی درباره نحوه تولید برنامه های کودک بدون اسپانسر عنوان کرد: باید از محل درآمدهای برنامه های بزرگسال که با اسپانسر تولید می شوند بودجه ای کنار گذاشته شود تا به تولید برنامه های کودک هم کمک شود.

قناد اضافه کرد: این کار به این معنا نیست که ما توان جذب اسپانسر را نداریم اما اسپانسر برنامه های کودک باید نهادهای فرهنگی و آموزشی و سازمان های غیرتجاری باشند تا دغدغه های لازم را برای فرهنگسازی نسبت به کودکان دارا باشند. مسلما هر مشارکتی برای کودکان خوب نیست و می تواند در تربیت نسل آینده تاثیر منفی داشته باشد.

وی در پایان بیان کرد: من به عنوان برنامه ساز حوزه کودک نباید به دنبال اسپانسر بروم بلکه خود سازمان صداوسیما باید بودجه این برنامه ها را تامین کند.

برچسب ها : ، ،

پیغام شما