ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

گهواره

گهواره

گروهِ گهواره
بستری برای پرورشِ فکریِ کودکانِ

ما جمعی از نویسندگان، مترجمان، شاعران‌، نقاشان و طراحان هستیم که در داخل و خارج از کشور افغانستان زندگی می کنیم و برای کودکانِ افغانستان در سراسر جهان کتاب‌های داستانی و آموزشی را تألیف و ترجمه می نماییم.

ما در کشورهای گوناگون زندگی می کنیم و زبان و فرهنگ مردم این کشور ها را آموخته‌ایم و در آموزش و پرورش تجربه داریم؛ پدر و مادر هستیم و مشکل نبود کتاب کودک را خیلی خوب حس می کنیم.

نویسندگان و مترجمانِ ما به زبان‌های جاپانی، دنمارکی، فرانسوی، روسی، چینایی، ترکی و انگلیسی آشنایی دارند و همواره در تلاشند تا بهترین آثار نویسندگانِ اروپایی، آمریکایی و آسیایی را به زبان‌های فارسی، پشتو، ازبیکی و ترکمنی ترجمه نموده و در دسترس کودکان افغانستان قرار دهند.

هدف اصلی ایجاد این گروه، تولید کتاب‌های با کیفیت و با محتوای عالیست. ما سعی داریم تا با ارایه‌ی داستان‌های سرگرم‌کننده و جذاب برای کودکان، در ذهن‌ آن‌ها ارزش‌های عام بشری مثل مسئولیت‌پذیری، صلح‌جویی، گذشت‌ و بردباری، وفا به عهد، صداقت و راستی، انسان‌دوستی و تساویِ حقوق انسان‌ها را نهادینه سازیم.

ما باورمندیم که می‌توانیم از طریق داستان های جذاب و کودکانه، علاقمندی مضاعفی را به یادگیری در کودکان مان ایجاد کنیم تا به مرور زمان آنها خود خواهان خواندن کتاب‌های مختلف شوند و خواندن به زبان مادری را از همان کودکی آغاز و تمرین کنند.

این کتاب‌ها می‌توانند به آن‌ عده از خانواده‌های که سال‌هاست در خارج از کشور به سر می‌برند و آهسته‌آهسته زبانِ مادری در میانِ‌شان رو به فراموشی می‌رود نیز مفید واقع شوند. ما آرزو داریم با کارهای‌مان رشته‌ی پیوند‌های فرهنگیِ نسلِ جدیدمان را با زبان و فرهنگِ اجدادی‌شان نه تنها زنده و سالم نگه داریم؛ بلکه به باروریِ این فرهنگ بیافزاییم.

ما نیز می‌کوشیم تا با بازگویی و باز نویسی افسانه های ملل مختلف، دنیای کودکانه کودکان مان را با دنیای کودکانه‌ی تمام کودکان دنیا پیوند بزنیم و آن را زیباتر و رنگارنگ‌تر بسازیم. ما محصولات مان را به دو صورت در دسترس شما قرار می‌دهیم. هم به صورت کاغذی چاپ می کنیم و هم به صورت آن‌لاین روی وبسایتمان می گذاریم تا بتوانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید.
برای دریافت معلومات بیشتر و یا هر نوع همکاری با ما می‌توانید به دفتر گروه گهواره واقع در کابل مراجعه نمایید.

برچسب ها : ،

پیغام شما

  1. زهرا احمدی گفت:

    سلام و خسته نباشید. وقت بخیر. من دانشجوی رشته معلمی در سوعد هستم و علاقمندم ک بتونم عضو گروه شما بشم. امکانش هست منم جزو گروهتون بشم و کتاب داستان برای بچه های دبستانی یا پیش دبستانی ترجمه کنم؟
    ارادتمند زهرا احمدی

  2. احمد گفت:

    سلام احمد ابراهیمی هستم ده ایران هستم میخوام عکس دخترای خوده ری کنم چتو میشه ری کنم؟

  3. محبوب الله گفت:

    سلام نمبر ۰۰۹۳۷۰۸۵۰۰۵۵۳را در گوشیت ذخیره کن و برنامه تلگرام رو نصب کن بعد داخل تلگرام روی همون شماره برو وعکسهایت رو بفرست