ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > عمومی > پیشخوان > کودکان و رسانه ها

کودکان و رسانه ها

کودکان و رسانه ها

کودکان و رسانه ها : راهنمایی برای والدین

توسط: انجمن پزشکان اطفال آمریکا

در یک جهان که کودکان “در حال رشد دیجیتال” هستند، مهم است که به آنها کمک کند مفاهیم سالم استفاده از دیجیتال و شهروندی را یاد بگیرند. والدین در تدریس این مهارت ها نقش مهمی ایفا می کنند. در اینجا چند راهنمایی از آکادمی ادبیات آمریکایی برای کمک به والدین جهت مدیریت چشم انداز دیجیتالی که آنها با فرزندان خود در حال بررسی هستند، ارائه شده است .

راهنمایی های بهداشت و ایمنی زیر از انجمن پزشکان اطفال آمریکا (AAP)

در یک جهان که کودکان “در حال رشد دیجیتال” هستند، مهم است که به آنها کمک کند مفاهیم سالم استفاده از دیجیتال و شهروندی را یاد بگیرند. والدین در تدریس این مهارت ها نقش مهمی ایفا می کنند. در اینجا چند نکته از AAP برای کمک به والدین در مدیریت چشم انداز دیجیتالی که آنها با فرزندان خود مطالعه می کنند، هستند


رسانه ها را به محض اینکه هر محیط دیگری را در زندگی فرزند خود داشته باشید، درمان کنید
همان دستورالعمل های والدین در محیط های واقعی و مجازی کاربرد دارند. محدودیت ها را تنظیم کنید بچه ها نیاز دارند و از آنها انتظار دارند. دوستان فرزندان خود را هر دو، آنلاین و خاموش بدانید. بدانید که سیستم عامل، نرم افزار و برنامه های فرزندان شما از چه نوعی استفاده می کنند، جایی که آنها در وب و آنچه آنلاین هستند انجام می دهند
محدودیت ها را تنظیم کنید و زمان پخش را تشویق کنید
استفاده از فناوری، مانند سایر فعالیتهای دیگر، باید محدودیت های معقولی داشته باشد. بازی بدون ساختار و آفلاین خلاقیت را تحریک می کند. اولویت روزانه را به طور جداگانه به ویژه برای بچه های کوچک انجام دهید. و – فراموش نکنید که هر زمان که بتوانید توانایی بازی کردن را در بازی های بی نظیر خود به فرزندان خود اضافه کنید
خانواده هایی که با هم بازی می کنند، با هم یاد می گیرندمشارکت خانواده نیز برای فعالیت های رسانه ای عالی است – این تعاملات اجتماعی، پیوند و یادگیری را تشویق می کند. یک بازی ویدیویی با بچه های خود بازی کنید این یک راه خوب برای نشان دادن رفتار خوب ورزش و قوانین بازی است. و شما می توانید تجربیات و دیدگاه های زندگی خود را معرفی کنید و به اشتراک بگذارید – و هدایت – همانطور که بازی می کنید


یک مدل نقش خوب باشید
آموزش و مهربانی مدل و رفتارهای خوب آنلاین. و، به این دلیل که کودکان تقلید بزرگی هستند، استفاده از رسانه های خود را محدود کنید. در حقیقت، اگر با تعامل، آغوش گرفتن و بازی کردن با آنها، به جای اینکه فقط روی یک صفحه خیره شوید
ارزش ارتباط چهره به چهره را می دانید
بچه های بسیار جوان تر از طریق ارتباط دو طرفه یاد می گیرند. مشارکت در “زمان مکالمه” به عقب و جلو برای توسعه زبان بسیار مهم است. مکالمات را می توان به صورت چهره به چهره و یا، در صورت لزوم، با چت تصویری، با پدر و مادر سفر و یا پدربزرگ و مادربزرگ دور. تحقیقات نشان داده است که این «گفتگو عقب و جلو» است که مهارت های زبان را بهبود می بخشد – خیلی بیشتر از گوش دادن غیرفعال یا تعامل یک طرفه با صفحه نمایش .

ایجاد مناطق فناوری آزاد
خوردن غذای خانواده و دیگر تجمعات خانوادگی و اجتماعی را بدون فن آوری نگهداری کنید. دستگاه های شارژ را یک شبه – خارج از اتاق کودک خود برای کمک به بچه ها از وسوسه استفاده از آنها هنگام خوابیدن اجتناب کنند. این تغییرات زمان بیشتر خانواده، عادات غذایی سالمتر و خواب بهتر را تشویق می کند که همه برای سلامتی کودکان حیاتی است .
از تکنولوژی به عنوان یک پستاندار عاطفی استفاده نکنید
رسانه ها می توانند در حفظ آرام و آرامش کودکان بسیار موثر باشند، اما نباید تنها راه یادگیری آنها برای آرامش باشد. کودکان باید آموزش دهند که چگونه احساسات قوی را شناسایی و اداره کنند، فعالیت هایی را برای مدیریت خستگی انجام دهند، یا از طریق تنفس آرام شوند، صحبت از راه حل مشکل، و پیدا کردن راه های دیگر برای هدایت احساسات .
برنامه برای بچه ها: انجام تکالیف خود را انجام دهید
بیش از ۸۰۰۰۰ برنامه به عنوان آموزشی تعبیه شده اند، اما کمی تحقیق کیفیت واقعی آنها را نشان داده است. محصولات به عنوان “تعاملی” باید بیش از “هل دادن و کشیدن” نیاز دارند. به سازمان هایی مانند Media Sense Common نگاهی بیندازید تا در مورد برنامه ها، بازی ها و برنامه های مناسب سالی که بتوانید بهترین گزینه ها را برای فرزندانتان هدایت کنید، به بررسی آنها بپردازید .


برای نوجوانان شما به صورت آنلاین صحیح است
روابط آنلاین بخشی از رشد نوجوانان معمولی است. رسانه های اجتماعی می توانند از نوجوانان به هنگام بررسی و کشف بیشتر در مورد خود و مکان خود در دنیای بالغ حمایت کنند. فقط اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما به طور مناسب در هر دو جهان واقعی و آنلاین رفتار می کند. بسیاری از نوجوانان باید یادآوری شود که تنظیمات حریم شخصی پلت فرم چیزهای واقعی را “خصوصی” نمی کند و تصاویر، افکار و رفتار نوجوانان به اشتراک گذاری آنلاین بلافاصله تبدیل به بخشی از محدوده دیجیتالی خود می شوند. خطوط ارتباطی را باز کنید و آنها را مطلع کنید اگر سوالی دارید یا نگرانی دارید.
به یاد داشته باشید – کودکان بچه ها خواهند بود
کودکان با استفاده از رسانه ها اشتباه می کنند. سعی کنید خطاهای را با همدلی اداره کنید و یک اشتباه را به یک لحظه قابل تحقق تبدیل کنید. اما برخی از ناسازگاری، مانند جنسیت، قلدری و یا ارسال تصاویر خود آسیب دیده ممکن است یک پرچم قرمز است که به مشکلات در پیش رو اشاره دارد. والدین باید به رفتارهای فرزندتان نزدیک تر نگاه کنند و در صورت لزوم کمک های حرفه ای حمایتی از جمله متخصص اطفال خود را استخدام کنند .
رسانه ها و دستگاه های دیجیتال امروزه بخش جدایی ناپذیری از دنیای ما هستند. مزایای این دستگاهها، اگر به طور متوسط و مناسب استفاده شوند، می تواند عالی باشد. اما تحقیقات نشان داده است که زمان چهره به چهره با خانواده، دوستان و معلمان، نقش محوری و حتی مهمتری در ارتقای یادگیری کودکان و رشد سالم دارد. چهره به چهره به جلو را نگه دارید و اجازه ندهید که پشت یک جریان رسانه ها و تکنولوژی ها گم شود .

آکادمی متخصصان اطفال آمریکا: توصیه های به روز شده (اکتبر ۲۰۱۶)
اجتناب از استفاده از رسانه های دیجیتال (به استثنای ویدئو چت) در کودکان زیر ۱۸ تا ۲۴ ماه.
برای کودکان ۱۸ تا ۲۴ ماهه، اگر می خواهید رسانه های دیجیتالی را معرفی کنید، برنامه ریزی با کیفیت بالا را انتخاب کرده و با فرزندتان از رسانه ها استفاده کنید. اجتناب از استفاده از رسانه های انفرادی در این گروه سنی.
احساس ترس را به زودی به فن آوری معرفی نکنید اینترفیس ها بسیار شهودی هستند که کودکان پس از اینکه شروع به استفاده از آنها در خانه یا مدرسه کردند سریعا آنها را تشخیص می دهند.
برای کودکان ۲ تا ۵ ساله، استفاده از صفحه نمایش به مدت یک ساعت در روز از برنامه نویسی با کیفیت بالا محدود می شود، با خانواده های خود در ارتباط است، به کودکان کمک می کند آنچه را که می بینند را درک کنند و به آنها در مورد آنچه در اطرافشان یاد می دهند، کمک کنند.
اجتناب از برنامه های سریع (بچه های جوان آنها را نیز درک نمی کنند)، برنامه های با محتوای زیادی منحرف و هر نوع خشونت آمیز.
وقتی که در حال استفاده نیست، تلویزیونها و دستگاههای دیگر را خاموش کنید.
اجتناب از استفاده از رسانه به عنوان تنها راه برای آرام کردن فرزند خود. اگر چه رسانه ها به عنوان یک استراتژی تسکین دهنده مفید هستند (به عنوان مثال، روش های پزشکی، پرواز هواپیما)، اما نگرانی وجود دارد که استفاده از رسانه ها به عنوان استراتژی برای آرام کردن، می تواند به مشکلات تنظیم محدودیت یا عدم توانایی کودکان در ایجاد احساسات خود منجر شود مقررات. در صورت لزوم از متخصص اطفال بخواهید برای کمک به آنها کمک کند.
نظارت بر محتوای رسانه های کودکان و برنامه های کاربردی یا دانلود شده را بررسی کنید. برنامه های تست را قبل از اینکه کودک از آنها استفاده کند، بازی کند و از کودک بخواهد که چه چیزی در مورد برنامه فکر کند.
برای کودکان و والدین، اتاق خواب، زمان غذا خوردن و مراقبت از والدین و فرزندان خود را به صورت رایگان نگه دارید. والدین می توانند در طول این مدت گزینه “مزاحم” را بر روی تلفن های خود تنظیم کنند.
بدون صفحه نمایش ۱ ساعت قبل از خواب، و دستگاه ها را از اتاق خواب قبل از خواب بکشید.
با برنامه استفاده از رسانه های خانواده خانواده کودکان، مشورت کنید

نویسنده و مترجم : منیره سادات امینی

منبع :reading rockets

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

پیغام شما